PdF:CH2BP_6W1B Chemistry Bachelor Work 2 - Course Information
CH2BP_6W1B Chemistry Bachelor Work 2
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/0/5. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (seminar tutor)
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (seminar tutor)
doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Helena Pelcová - Prerequisites (in Czech)
- CH2BP_5W1B Bachelor Work Project 1
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Tvorba bakalářské práce vychází zejména z poznatků získaných během studia bakalářského studijního programu. Hlavními oblastmi témat jsou obecná, anorganická, organická, fyzikální, analytická chemie a biochemie, může však být i charakteru interdisciplinárního, včetně oborově-didaktického. Významným faktorem při volbě tématu může být i praktická využitelnost zvoleného tématu (aplikovaná chemie, využití počítačů v chemii) nebo jeho společenský význam (environmentální problematika, chemie udržitelného rozvoje apod.), což může znásobit studentovo úsilí a zájem. Po formální stránce je bakalářskou práci možno zpracovávat jako teoretickou (literárně-kompilační doplněnou vlastními závěry), nebo experimentální (literární rešerše a její kritické zhodnocení, návrh experimentů, jejich realizace, získání a diskuse výsledků, zobecnění a závěry).
- Syllabus (in Czech)
- V teoretické práci student prokazuje svoji schopnost pracovat s dostupnými informačními zdroji (zpracovat literární rešerši včetně jejího kritického zhodnocení a vyvození dalších teoretických závěrů). Tato forma je vhodná zejména pro studenty, kteří se snažili po celou dobu studia proniknout do dané problematiky hlouběji, než byly požadované nároky na složení zkoušek z daného oboru, tedy především pro studenty se sklonem k abstraktnímu myšlení a deduktivním postupům. V experimentální (empirické) práci student shromáždí vedle poznatků získaných studiem odborné literatury (literární rešerše) zejména empirické údaje dosažené vlastním výzkumem, které utřídí, analyzuje, syntetizuje a interpretuje. Tato forma je vlastní spíše pro prakticky zaměřené studenty se sklonem k induktivním postupům, tj. od konkrétních jevů k jejich zobecnění.
- Literature
- Dle doporučení jednotlivých učitelů katedry chemie.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/CH2BP_6W1B