PdF:OP3BK_DKP Comparative Education - Course Information
OP3BK_DKP Comparative Education
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady absolvování předmětu: - 75 % účast - zpracování eseje na zadané téma.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 180 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/180, only registered: 0/180 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Additional Pedagogical Studies (programme PdF, C-CV, specialization Mistr odborného výcviku)
- DPS Mistr odborného výcviku (programme PdF, C-CV)
- DPS Teacher of Specialized Subjects at Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- Teacher Education - Vocational Training and Practice (programme PdF, C-CV)
- Pedagogické studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (programme PdF, C-CV)
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE)
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE, specialization Obory obchodu a služeb)
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE, specialization Technické obory)
- Course objectives (in Czech)
- Termínem Srovnávací pedagogika (komparativní pedagogika) je označována výzkumná metoda, vědecká disciplína zabývající se srovnáváním vzdělávacích systémů nebo jejich částí ve dvou nebo více zemích, oblast výzkumných aktivit zaměřených na shromažďování poznatků o vzdělávání v různých zemích. V předmětu Komparativní pedagogika se posluchači především budou zabývat vzdělávacími systémy a problémy spjatými s jejich fungováním a to ve dvou nebo více srovnávaných zemích nebo regionech.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova: 1. Zdroje srovnávací pedagogiky 2. Předmět, funkce a význam srovnávací pedagogiky 3. Metodologie srovnávací pedagogiky 4. Vývoj českého vzdělávacího systému 5. Alternativní a inovativní školy v ČR a ve světě 6. Vzdělávací sytém ČR - východisko komparace 7. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR "Bílá kniha" - základní rysy 8. Kurikulum v mezinárodním pohledu 9.Správa a řízení škol v mezinárodní perspektivě 10.Komparace vybraných oblastí vzdělávání
- Literature
- Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. ISBN 80-7178-772-8. info
- PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě :základní mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-7178-290-4. info
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka bude probíhat formou "konzultací". Posluchači budou mít za úkol vypracovat esej v rozsahu 2 - 3 stránek formátu A4, ve které prokážou pochopení podstaty a možností a smyslu komparativní pedagogiky pro učitele praktického vyučování. (Témata prací budou upřesněna na 1. konzultaci).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/OP3BK_DKP