AJ2MP_DI1B Didaktika 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MP_DI1B/01: Út 10:40–12:20 pracovna 303, H. Havlíčková
AJ2MP_DI1B/02: Čt 15:15–16:55 učebna 58, H. Havlíčková
Předpoklady
Successful passing of Didactics 1A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject deals with teaching pronunciation;
teaching grammar and teaching vocabulary to 10-15 year-old students;
It offers suitable teaching techniques and attitudes:
Osnova
  • Teaching English pronunciation
  • Pronunciation goals, building awareness and concern for pronunciation
  • Word stress, rhythm, intonation, sentence stress
  • Teaching grammar
  • Verb tenses
  • Conditional, modal verbs
  • Prepositions and phrasal verbs, gerunds, infinitives
  • Reported speech, indirect questions, adverbs.
  • Teaching vocabulary
  • Focussing on form
  • focussing on meaning
  • Teaching practice
  • Teaching practice
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. Teaching and Learning Grammar. 6. vyd. London: Longman, 1991, 71 s. ISBN 0-582-74623-X. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Metody hodnocení
1 Your active participation in lessons is expected. You will attend just the seminar belonging to your group according to the schedule, no migration allowed.. (You might be absent in 3 seminars because of any reasons, floods included.) 2 The successful test based on HARMER, J.: How to Teach English, Longman 2004, ISBN 0582 29796 6 3 You will present one microteaching in our seminar where your own untraditional teaching aid will be offered and experience discussed (crosswords are not allowed).
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.