PdF:FJ2BP_JC2 Jazyková cvičení 2 - Informace o předmětu
FJ2BP_JC2 Jazyková cvičení 2
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ2BP_JC2/001: St 7:55–9:35 učebna 52, M. Novotná
FJ2BP_JC2/002: St 10:40–12:20 učebna 56, M. Novotná
FJ2BP_JC2/01: Po 8:50–10:30 učebna 56, V. Bakešová
FJ2BP_JC2/02: Út 9:45–11:25 učebna 56, V. Bakešová - Předpoklady
- Druhá část kurzu praktického jazyka předpokládá úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovednosti mezi B1 a B2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předpoklad: FJ2BP_JC1 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Základní učebnicí je Francouzština pro pokročilé (lekce 8-17). Rozvoj komunikativní kompetence v oblasti jazykové na základě mluvnických jevů s použitím dříve osvojené a upevněné slovní zásoby, pragmatické na základě jazykových funkcí, strategické na základě kompenzačního vyjadřování, sociolingvistické na základě cvičení zaměřených na různé komunikativní situace. Získané znalosti ověřuje test na závěr každé lekce. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, pokud téma dostatečně zná.; účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse o známých tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory; napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
- Osnova
- Gramatika, slovní zásoba, frazeologie a práce s texty na základě lekcí v učebnici a níže uvedených dokumentů.
- Literatura
- TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
- ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
- DESCOTES-GENON, Ch. a kol. L'Exercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
- GIRARDET, J., CRIDLIG, J.-M. Panorama de la langue française 2. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 191 s. ISBN 2-09-033722-2.
- GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
- KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
- Metody hodnocení
- Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky budou mít vliv na získání zápočtu. Zápočet: Napíší-li studenti průběžné testy minimálně na 70% dohromady, získají zápočet; v opačném případě píší jeden test ze všech probraných lekcí a musí získat rovněž 70%.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/FJ2BP_JC2