PdF:SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace - Informace o předmětu
SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Helena Andresová, CSc. (cvičící)
PaedDr. Danuše Filipinská (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Magdalena Švandová (cvičící)
Mgr. Lucie Pištěková (cvičící)
doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Ságnerová (cvičící)
Mgr. Antonín Václavík, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dana Šmerdová (cvičící)
Mgr. Patrik Vacek (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_KOM1/01: Po 13:25–14:10 učebna 38, E. Klimecká, R. Pospíšil
SZ7BP_KOM1/02: Po 14:20–15:05 učebna 38, E. Klimecká, R. Pospíšil
SZ7BP_KOM1/03: Po 15:15–16:00 učebna 38, H. Andresová
SZ7BP_KOM1/04: Po 16:10–16:55 učebna 38, H. Andresová
SZ7BP_KOM1/06: Po 17:05–17:50 učebna 38, M. Švandová
SZ7BP_KOM1/07: Po 18:00–18:45 učebna 38, M. Švandová
SZ7BP_KOM1/08: Út 8:50–9:35 učebna 38, L. Pištěková
SZ7BP_KOM1/09: Út 9:45–10:30 učebna 38, L. Pištěková
SZ7BP_KOM1/10: Út 10:40–11:25 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/11: Út 11:35–12:20 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/12: Út 12:30–13:15 pracovna doktorandů, J. Krátká, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/13: Út 14:20–15:05 pracovna doktorandů, J. Krátká, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/14: Út 15:15–16:00 pracovna doktorandů, J. Krátká, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/15: Út 16:10–16:55 pracovna doktorandů, J. Krátká, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/16: Út 17:05–17:50 budova E - učebna 26, D. Šmerdová
SZ7BP_KOM1/17: Út 18:00–18:45 učebna 37, D. Šmerdová
SZ7BP_KOM1/18: St 13:25–14:10 učebna 38, D. Filipinská
SZ7BP_KOM1/19: St 14:20–15:05 učebna 38, D. Filipinská
SZ7BP_KOM1/20: St 15:15–16:00 učebna 38, D. Filipinská
SZ7BP_KOM1/21: St 16:10–16:55 učebna 38, M. Švandová
SZ7BP_KOM1/22: St 17:05–17:50 učebna 38, L. Pištěková
SZ7BP_KOM1/24: Čt 7:55–8:40 učebna 38, N. Ságnerová
SZ7BP_KOM1/25: Čt 8:50–9:35 učebna 38, N. Ságnerová
SZ7BP_KOM1/26: Čt 14:20–15:05 pracovna doktorandů, A. Václavík
SZ7BP_KOM1/27: Čt 15:15–16:00 pracovna doktorandů, A. Václavík - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: porozumění základům pedagogické komunikace a osvojit si základní komunikační dovednosti.
- Osnova
- Znaky a principy pedagogické komunikace. Verbální komunikace. Neverbální komunikace. Komunikační pravidla.
- Literatura
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 stran. ISBN 8004218547. info
- LINHARTOVÁ, Dana. Pedagogická komunikace pro učitele. 1. vydání. Brno: MZLU, 2001, 74 s. ISBN 80-7157-556-9. info
- Šimoník, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy. Brno : MSD s.r.o. Brno, 2005. 141 s. Kapitola 4.
- Metody hodnocení
- Povinný předmět, 1 hodina cvičení týdně. Závěr: individuální komunikační vystoupení studenta.
- Informace učitele
- Požadavky na ukončení (2): 1.KOMUNIKAČNÍ VÝSTUP. Kriteria pro hodnocení výstupu: A.FORMÁLNÍ STRÁNKA PROJEVU: a)verbální složka komunikace: přiměřená hlasitost, přiměřené tempo, správné frázování, dynamika řeči, emocionalita řeči, adekvátní slovník, spisovná mluva. b)neverbální složka komunikace: pohledy, výraz obličeje, gesta, pohyby, fyzický postoj, dotyk, přiblížení vzdálení, úprava zevnějšku. B.OBSAHOVÁ STRÁNKA PROJEVU : soulad obsahu a formy, přiměřenost posluchačům. C.DALŠÍ ASPEKTY PROJEVU: motivace, atmosféra, zpětná vazba, udržení pozornosti, netradiční přístup, styl komunikace, pomůcky, tabule, dosažení cíle. 2.FORMULACE OTÁZEK (ÚKOLŮ) k vybranému učebnímu celku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/SZ7BP_KOM1