PdF:SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace - Informace o předmětu
SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Magdalena Švandová (cvičící)
Mgr. Lucie Pištěková (cvičící)
Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Patrik Vacek (cvičící)
Mgr. Petr Pivoda (cvičící)
PhDr. Helena Andresová, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_KOM1/01: Po 15:15–16:00 učebna 38, P. Pivoda
SZ7BP_KOM1/02: Po 16:10–16:55 učebna 38, P. Pivoda
SZ7BP_KOM1/03: Po 17:05–17:50 učebna 38, M. Švandová
SZ7BP_KOM1/05: Út 12:30–13:15 pracovna doktorandů, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/06: Út 13:25–14:10 pracovna doktorandů, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/07: Út 14:20–15:05 pracovna doktorandů, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/08: Út 15:15–16:00 pracovna doktorandů, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/09: Út 16:10–16:55 pracovna doktorandů, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/10: Út 17:05–17:50 pracovna doktorandů, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/11: St 7:00–7:45 učebna 38, M. Zemská
SZ7BP_KOM1/12: St 7:55–8:40 učebna 38, M. Zemská
SZ7BP_KOM1/13: St 8:50–9:35 učebna 38, M. Zemská
SZ7BP_KOM1/14: St 9:45–10:30 pracovna doktorandů, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/15: St 10:40–11:25 pracovna doktorandů, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/16: St 11:35–12:20 pracovna doktorandů, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/17: St 9:45–10:30 učebna 38, M. Zemská
SZ7BP_KOM1/18: St 10:40–11:25 učebna 38, M. Zemská
SZ7BP_KOM1/19: St 11:35–12:20 učebna 38, L. Pištěková
SZ7BP_KOM1/20: St 12:30–13:15 učebna 38, L. Pištěková
SZ7BP_KOM1/21: St 13:25–14:10 pracovna doktorandů, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/22: St 14:20–15:05 pracovna doktorandů, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/23: St 13:25–14:10 učebna 38, L. Pištěková
SZ7BP_KOM1/24: St 14:20–15:05 učebna 38, L. Pištěková
SZ7BP_KOM1/25: St 16:10–16:55 pracovna doktorandů, P. Vacek
SZ7BP_KOM1/26: St 16:10–16:55 učebna 38, L. Pištěková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: porozumění základům pedagogické komunikace a osvojit si základní komunikační dovednosti. Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat získané vědomosti a dovednosti v praxi a porozumět základním pojmům studované disciplíny.
- Osnova
- Znaky a principy pedagogické komunikace. Verbální komunikace. Neverbální komunikace. Komunikační pravidla.
- Literatura
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 stran. ISBN 8004218547. info
- LINHARTOVÁ, Dana. Pedagogická komunikace pro učitele. 1. vydání. Brno: MZLU, 2001, 74 s. ISBN 80-7157-556-9. info
- Šimoník, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy. Brno : MSD s.r.o. Brno, 2005. 141 s. Kapitola 4.
- Výukové metody
- teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce
- Metody hodnocení
- Zápočet, seminární práce v rozsahu 5 stránek, kterou student odevzdá v elektronické // tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu a prezentace zvoleného seminárního úkolu s využitím osnovy vlastními slovy v době trvání 15 minut
- Informace učitele
- Požadavky na ukončení (2): 1.KOMUNIKAČNÍ VÝSTUP. Kriteria pro hodnocení výstupu: A.FORMÁLNÍ STRÁNKA PROJEVU: a)verbální složka komunikace: přiměřená hlasitost, přiměřené tempo, správné frázování, dynamika řeči, emocionalita řeči, adekvátní slovník, spisovná mluva. b)neverbální složka komunikace: pohledy, výraz obličeje, gesta, pohyby, fyzický postoj, dotyk, přiblížení vzdálení, úprava zevnějšku. B.OBSAHOVÁ STRÁNKA PROJEVU : soulad obsahu a formy, přiměřenost posluchačům. C.DALŠÍ ASPEKTY PROJEVU: motivace, atmosféra, zpětná vazba, udržení pozornosti, netradiční přístup, styl komunikace, pomůcky, tabule, dosažení cíle. 2.FORMULACE OTÁZEK (ÚKOLŮ) k vybranému učebnímu celku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SZ7BP_KOM1