PdF:SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace - Informace o předmětu
SZ7BP_KOM1 Pedagogická komunikace
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící)
Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Boumová, DiS., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Josef Moravec (cvičící)
Mgr. Barbora Šimůnková (cvičící)
Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Petra Tužilová (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_KOM1/01: Út 13:55–14:40 učebna 38, L. Škarková
SZ7BP_KOM1/02: Út 9:20–10:05 učebna 57, K. Lojdová
SZ7BP_KOM1/03: Út 7:30–8:15 učebna 55, K. Lojdová
SZ7BP_KOM1/04: Út 8:25–9:10 učebna 57, K. Lojdová
SZ7BP_KOM1/05: Út 16:40–17:25 kancelář vyučujícího, E. Trnová
SZ7BP_KOM1/06: Út 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, E. Trnová
SZ7BP_KOM1/07: Út 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, E. Trnová
SZ7BP_KOM1/08: Út 15:45–16:30 kancelář vyučujícího, E. Trnová
SZ7BP_KOM1/09: Út 17:35–18:20 učebna 38, J. Boumová
SZ7BP_KOM1/10: Út 16:40–17:25 učebna 38, J. Boumová
SZ7BP_KOM1/11: Út 15:45–16:30 učebna 38, J. Boumová
SZ7BP_KOM1/15: St 9:20–10:05 učebna 38, P. Tužilová, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/16: St 7:30–8:15 učebna 38, L. Škarková, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/17: St 10:15–11:00 učebna 30, P. Tužilová, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/18: St 8:25–9:10 učebna 38, K. Lojdová, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/19: St 11:10–11:55 učebna 30, J. Nehyba, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/20: St 13:55–14:40 učebna 55, J. Moravec
SZ7BP_KOM1/21: St 13:00–13:45 učebna 59, J. Moravec
SZ7BP_KOM1/22: St 14:50–15:35 učebna 1, J. Moravec
SZ7BP_KOM1/23: Čt 9:20–10:05 učebna 34, B. Šimůnková
SZ7BP_KOM1/24: Čt 10:15–11:00 učebna 38, B. Šimůnková
SZ7BP_KOM1/25: Čt 8:25–9:10 učebna 34, B. Šimůnková
SZ7BP_KOM1/26: St 12:05–12:50 učebna 42, P. Tužilová
SZ7BP_KOM1/27: St 13:55–14:40 učebna 34, J. Nehyba
SZ7BP_KOM1/28: St 15:45–16:30 učebna 42, J. Nehyba
SZ7BP_KOM1/29: St 13:00–13:45 učebna 34, J. Nehyba
SZ7BP_KOM1/30: St 14:50–15:35 učebna 36, J. Nehyba - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: porozumění základům pedagogické komunikace a osvojit si základní komunikační dovednosti. Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat získané vědomosti a dovednosti v praxi a porozumět základním pojmům studované disciplíny.
- Osnova
- Znaky a principy pedagogické komunikace. Verbální komunikace. Neverbální komunikace. Komunikační pravidla.
- Literatura
- doporučená literatura
- GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Translated by Veronika Lyková. Brno: Paido, 2005, 165 stran. ISBN 8073151049. info
- neurčeno
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 stran. ISBN 8004218547. info
- Šimoník, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy. Brno : MSD s.r.o. Brno, 2005. 141 s. Kapitola 4.
- Výukové metody
- teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce
- Metody hodnocení
- Zápočet, seminární práce v rozsahu 5 stránek, kterou student odevzdá v elektronické // tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu a prezentace zvoleného seminárního úkolu s využitím osnovy vlastními slovy v době trvání 15 minut
- Informace učitele
- Požadavky na ukončení (2): 1.KOMUNIKAČNÍ VÝSTUP. Kriteria pro hodnocení výstupu: A.FORMÁLNÍ STRÁNKA PROJEVU: a)verbální složka komunikace: přiměřená hlasitost, přiměřené tempo, správné frázování, dynamika řeči, emocionalita řeči, adekvátní slovník, spisovná mluva. b)neverbální složka komunikace: pohledy, výraz obličeje, gesta, pohyby, fyzický postoj, dotyk, přiblížení vzdálení, úprava zevnějšku. B.OBSAHOVÁ STRÁNKA PROJEVU : soulad obsahu a formy, přiměřenost posluchačům. C.DALŠÍ ASPEKTY PROJEVU: motivace, atmosféra, zpětná vazba, udržení pozornosti, netradiční přístup, styl komunikace, pomůcky, tabule, dosažení cíle. 2.FORMULACE OTÁZEK (ÚKOLŮ) k vybranému učebnímu celku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/SZ7BP_KOM1