ZS1MP_RZT1 Health Education Theory and Methodology 1

Faculty of Education
Spring 2009
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Soňa Kubešová (lecturer)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (lecturer)
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Miloslava Marková
Timetable
Wed 15:15–16:00 učebna 50
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Basic information about healthy lifestyle, health prevention and health protection. Students get acquainted with health determinant(in a population or individual). Basic orientation in health supporting programmes.
Syllabus
  • 1. Health and its determinant 2.Nutrition 3.Obesity and eating disorders 4.Addiction and smoking 5.Sex education 6.Diseases and injury prevention 7 Health Studies at school
Literature
  • Manuál prevence v lékařské praxi :souborné vydání. Edited by Kamil Provazník. 1. vyd. Praha : Státní zdravotní ústav, 2005. 732 s. ISBN 80-7168-942-4..
  • BLATNÁ J. a kol. Výživa na začátku 21. století. Praha : Společnost pro výživu, 2005.
  • SVOBODNÍKOVÁ, Jana. Průvodce výukou dle RVP na 1. stupni ZŠ : očekávané výstupy : klíčové kompetence : mezioborové souvislosti : průřezová témata. Olomouc: Prodos, 2006, 202 s. ISBN 8072301691. info
  • MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví pro učitele. Vyd. 1. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2006, 250 s. ISBN 8070447680. info
  • BUDIŠ, Josef and Josef BURÝŠEK. Uplatnění RVP ve výuce na ZŠ. první. PdF MU Brno: PdF MU Brno, 2004. info
  • Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
Assessment methods
class discussion,group projects
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020.
  • Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/ZS1MP_RZT1