PdF:SP4BP_1AB1 AJ pro spec pedagogy - A - Informace o předmětu
SP4BP_1AB1 Angličtina pro speciální pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4BP_1AB1/01: Út 13:25–14:10 učebna 11, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/02: Út 14:20–15:05 učebna 11, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/03: Čt 8:50–9:35 učebna 42, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/04: Čt 9:45–10:30 učebna 42, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/05: Čt 10:40–11:25 učebna 42, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/06: Čt 11:35–12:20 učebna 42, R. Mlýnková - Předpoklady
- CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
In the compulsorily-optional English for Special Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school on B1 level, and will develop some academic skills in English (oral presentation, supporting arguments, discussion, etc.). Successful students will be credited for 1)Active participation in seminars, 2) Attendance (2 absences admitted), 2) Careful preparation for each seminar (home preparation will be checked at the beginning of each session), 3) Oral presentation, 4)Mid-term test, 5)The end-of-the-term test (70% passmark). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- In the compulsorily-optional English for Special Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school on B1 level, and will develop some academic skills in English(oral presentation, supporting arguments, discussion, etc.). Successful students will be credited for 1)Active participation in seminars, 2) Attendance (2 absences admitted), 2) Careful preparation for each seminar (home preparation will be checked at the beginning of each session), 3) Oral presentation, 4)Mid-term test, 5)The end-of-the-term test (70% passmark).
- Osnova
- SP4BP_1AB1 Angličtina pro speciální pedagogy A Week 1 Course introduction and requirements; Introduction to the conception of language study at the Faculty of Education, MU; Introduction to language competencies according to CEFR (reflecting requirements of the course); Get-to-know activities Week 2 Education – the System of Education in the CR. Oral presentations in groups. (Expressing opinion, agreeing/disagreeing, discussion based on experience) Week 3 Tertiary Education Week 4,5 Ways of communication,non-verbal communication, white lies (Opinion and information sharing, critical thinking, giving arguments) Week 6 How to become a successful teacher – character traits and responsibilities Week 7 Mid-term test Week 8 Bullying Week 9 Introduction to Special Needs Terminology Week 10 Early intervention in the CR, Special education services Week 11 Integration, Inclusion, Mainstreaming Week 12 Laterality Week 13 Finishing the missing tasks and materials and final revision Grammar Revision of present simple, present continuous, adverbs of frequency Revision of past simple, past continuous Revision of present perfect for life experiences, just, yet, already x Past simple Expressing of future, future time clauses with when, as soon as, before etc. Comparatives, superlatives Adjectives ending in –ed and -ing Present/past simple passive Revision of modal verbs
- Literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
- NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Výukové metody
- Activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, grammar and vocabulary practice, presentations etc.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1)Active participation in lessons and careful home preparation for each lesson 2) Attendance - 2 absences possible 3) Oral presentation 4)Mid-term test - (grammar+vocabulary) 5) Final credit test (reading, grammar, vocabulary, passmark - 70%) The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester can not be credited!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/SP4BP_1AB1