PdF:CJ2BP_LIM2 Literatura pro mládež 2 - Informace o předmětu
CJ2BP_LIM2 Interpretace textů z literatury pro mládež 2
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Student je s to interpretovat zadané literární dílo ústně i písemou formou (recenze).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznamují s význačnými díly literatury pro mládež, analyzují tato díla a pomocí základních literárních interpretačních postupů poznávají konotační souvislosti a významovou mnohovalečnost jednotlivých literárních děl. Studenti si budou osvojovat znalost literárních směrů, proudů a tendencí v daném období české literatury a také specifičnost jejich poetik. Budou schopni identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností literárního procesu v daném období. Seminář navazuje na předmět Literatura pro mládež.
- Osnova
- Studenti přečtou a budou s to interpretovat 20 vybraných básnických děl literatury pro děti a mládež a 25 vybraných prozaických děl literatury pro děti a mládež.
- Literatura
- BÍLEK, Petr A. Hledání jazyka interpretace :k modernímu prozaickému textu. Vyd. 1. Brno: Host, 2003, 360 s. ISBN 80-7294-080-5. info
- PECHAR, Jiří. Interpretace a analýza literárního díla. Vyd. 1. Praha: Filosofia, 2002, 286 s. ISBN 807007163X. info
- LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997, 120 s. ISBN 807082364X. info
- KOŽMÍN, Zdeněk. Interpretace básní. Vyd. 2., přeprac. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 186 s. ISBN 8021016949. info
- Výukové metody
- Studenti si budou osvojovat znalost literárních směrů a proudů v literatuře pro mládež v daném období české literatury a také specifičnost jejich poetik. Budou schopni identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností literárního procesu v daném období. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet Recenze zvoleného literárního díla současného autora
- Informace učitele
- http://www.moodlinka.ped.muni.cz
Výuka bude realizována kombinovanou formou. Bezkontaktní výuka bude probíhat formou e-learningového kurzu na moodlince PdFMU, kontaktní výuka bude probíhat formou individuálních konzultací. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/CJ2BP_LIM2