PdF:SZ7MP_SP3P Speciální pedagogika 3 - Informace o předmětu
SZ7MP_SP3P Speciální pedagogika 3 - Základy edukace jedinců s poruchami chování
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 18:30–19:15 učebna 50
- Předpoklady
- Předmět je součástí společného základu prezenčního magisterského studia pedagogických oborů. Předpokladem pro jeho zapsání je státní bakalářská zkouška v pedagogických studijních oborech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 168 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty základním copingovým strategiím výuky se zaměřením na žáky s problémy (poruchami) v chování. Koncept předmětu vychází z inkluzivních přístupů ve vzdělávání. Studenti se naučí základním strategiím prevence a intervence při výuce ve třídě s těmito žáky.
- Osnova
- Základní strategie výuky žáků s problémy (poruchami) chování
- Porucha chování v kontextu jejího vývoje, v kontextu vzdělávání - resilience ve školním prostoru, výuka a učení jako procesy prevence a intervence problémového chování
- Metody a techniky zvládání problémového chování žáků - základy diagnostiky, základy intervence.
- Literatura
- povinná literatura
- VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 1.vyd. Brno: Muni Press, 2010, 336 s. ped. ISBN 978-80-210-5159-1. info
- VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 136 s. ISBN 9788021045736. info
- LABÁTH, Vladimír a Alena AMBRÓZOVÁ. Riziková mládež :možnosti potenciálnych zmien. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001, 157 s. ISBN 80-85850-66-4. info
- Výukové metody
- Výuka je koncipována formou přednášek; ve vybraných tématech se očekává intenzivnější samostudium studenta. Cílem je proniknout do problematiky výuky a učení žáků s problémy (poruchami) chování.
- Metody hodnocení
- Seminární práce ve formě eseje ze doporučených zdrojů. Intervenční projekt.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují studenti oboru Speciální pedagogika.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/SZ7MP_SP3P