AJPV_JC2B Jazyková cvičení 2B

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJPV_JC2B/01: Čt 11:10–11:55 učebna 58, K. Lexová
Předpoklady
( AJ2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && AJ2BP_GRAB Gramatika B && AJ2BP_CF1B Cvičení k fonetice B ) || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ || A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška ||( A2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BP_GR1B Gramatika B && A2BP_SFFB Seminář z fonetiky B )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will use this class to practice their English and mainly develop their vocabulary by studying issues such as idioms, proverbs, similes, collocations, etc. Activities will vary from week to week. As students are training to be teachers, they will be expected to take an active role in their own learning, with an eye toward understanding how to share information with their peers, and later their own students.At the end of the course students will be able to understand and explain English idioms, similes, proverbs, etc. They will be able to prepare a vocabulary exercise and present it and teach it to their peers.
Osnova
  • Session 1 Health and the Body
  • Session 2 Work and Money
  • Session 3 Feelings
  • Session 4 Sport and Leisure
  • Session 5 Technology
  • Session 6 Travel and Transport
Literatura
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : [upper-intermediate & advanced]. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, vi, 296. ISBN 0521423961. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English idioms in use. 5th print. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, 190 s. ISBN 0521789575. info
  • WRIGHT, Jon. Idioms organiser :organised by metaphor, topic and key word. Edited by Jimmie Hill - Morgan Lewis, Illustrated by Bil Stott. Hove: LTP - Language teaching publications, 1999, 296 s. ISBN 1-899396-06-3. info
  • WATCYN-JONES, Peter. Test your vocabulary. Illustrated by Sven Nordqvist. London: Penguin English, 1982, 83 s. ISBN 0-14-080853-1. info
  • Oxford advanced learner's dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2000, 1 CD-ROM. ISBN 0194367959. info
Výukové metody
class discussion, pair work, group work, work in learning centres, homework, self-tests (an e-learning course), students' presentations
Metody hodnocení
There will be discussion, pair-work and group-work. Course Requirements: Attendence is mandatory, students may miss 1 class but not more. Other requirements: 1. Active participation in lessons. 2. Preparation for lessons and homework where required. 3. Moodlinka course activities. 4. Presentations. At the end of the course there will be a vocabulary test. The passmark for the course is 70%, which is made up of a possible 30 marks for continuous assessment and a possible 70 marks for the test.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1922
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 10 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017.