AJPV_JC2B Jazyková cvičení 2B

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJPV_JC2B/01: Út 13:55–14:40 učebna 63, S. Homolka, Z. Janík
Předpoklady
( AJ2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && AJ2BP_GRAB Gramatika B && AJ2BP_CF1B Cvičení k fonetice B ) || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ || A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška ||( A2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BP_GR1B Gramatika B && A2BP_SFFB Seminář z fonetiky B )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will use this class to practice their speaking, writing, and listening skills and enhance their critical thinking. Activities include discussion of issues, analyzing arguments and practicing speaking in classroom. At the end of the course students will be able to understand in depth cultural conventions of speaking and writing in the cultures of English speaking countries.
Osnova
  • Session 1 Taking part in classroom discussion
  • Session 2 Practising speaking in class
  • Session 3 Writing conventions: layout and paragraphs
  • Session 4 Activities to practise writing: developing a paragraph
  • Session 5 Activities to practise writing: comparing&contrasting
  • Session 6 Listening and writing (describing places)
  • Sessions 7 Critical thinking
Literatura
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : [upper-intermediate & advanced]. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, vi, 296. ISBN 0521423961. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English idioms in use. 5th print. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, 190 s. ISBN 0521789575. info
  • WRIGHT, Jon. Idioms organiser :organised by metaphor, topic and key word. Edited by Jimmie Hill - Morgan Lewis, Illustrated by Bil Stott. Hove: LTP - Language teaching publications, 1999, 296 s. ISBN 1-899396-06-3. info
  • WATCYN-JONES, Peter. Test your vocabulary. Illustrated by Sven Nordqvist. London: Penguin English, 1982, 83 s. ISBN 0-14-080853-1. info
  • Oxford advanced learner's dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2000, 1 CD-ROM. ISBN 0194367959. info
Výukové metody
class discussion, pair work, group work, homework, self-tests (an e-learning course), students' presentations
Metody hodnocení
There will be discussion, pair-work and group-work. Course Requirements: Attendance is mandatory, students may miss 2 classes but not more. Other requirements: 1. Active participation in lessons. 2. Preparation for lessons and homework where required. 3. Moodlinka course activities. 4. Write a short essay.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2500
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 10 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017.