PdF:AJPV_JC2B Jazyková cvičení 2B - Informace o předmětu
AJPV_JC2B Jazyková cvičení 2B
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_JC2B/01: Út 13:55–14:40 učebna 63, S. Homolka, Z. Janík
- Předpoklady
- ( AJ2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && AJ2BP_GRAB Gramatika B && AJ2BP_CF1B Cvičení k fonetice B ) || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ || A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška ||( A2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BP_GR1B Gramatika B && A2BP_SFFB Seminář z fonetiky B )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Students will use this class to practice their speaking, writing, and listening skills and enhance their critical thinking. Activities include discussion of issues, analyzing arguments and practicing speaking in classroom. At the end of the course students will be able to understand in depth cultural conventions of speaking and writing in the cultures of English speaking countries.
- Osnova
- Session 1 Taking part in classroom discussion
- Session 2 Practising speaking in class
- Session 3 Writing conventions: layout and paragraphs
- Session 4 Activities to practise writing: developing a paragraph
- Session 5 Activities to practise writing: comparing&contrasting
- Session 6 Listening and writing (describing places)
- Sessions 7 Critical thinking
- Literatura
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : [upper-intermediate & advanced]. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, vi, 296. ISBN 0521423961. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English idioms in use. 5th print. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, 190 s. ISBN 0521789575. info
- WRIGHT, Jon. Idioms organiser :organised by metaphor, topic and key word. Edited by Jimmie Hill - Morgan Lewis, Illustrated by Bil Stott. Hove: LTP - Language teaching publications, 1999, 296 s. ISBN 1-899396-06-3. info
- WATCYN-JONES, Peter. Test your vocabulary. Illustrated by Sven Nordqvist. London: Penguin English, 1982, 83 s. ISBN 0-14-080853-1. info
- Oxford advanced learner's dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2000, 1 CD-ROM. ISBN 0194367959. info
- Výukové metody
- class discussion, pair work, group work, homework, self-tests (an e-learning course), students' presentations
- Metody hodnocení
- There will be discussion, pair-work and group-work. Course Requirements: Attendance is mandatory, students may miss 2 classes but not more. Other requirements: 1. Active participation in lessons. 2. Preparation for lessons and homework where required. 3. Moodlinka course activities. 4. Write a short essay.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2500
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 10 studentů.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/AJPV_JC2B