PdF:SP4BP_1AB1 AJ pro spec pedagogy - A - Informace o předmětu
SP4BP_1AB1 Angličtina pro speciální pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník) - Garance
- Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4BP_1AB1/01: Út 13:00–13:45 učebna 41, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/02: St 8:25–9:10 učebna 59, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/03: Čt 13:00–13:45 učebna 59, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/04: Út 15:45–16:30 učebna 64, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/05: Čt 13:55–14:40 učebna 2, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/06: Čt 15:45–16:30 učebna 64, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/07: Čt 14:50–15:35 učebna 53, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/08: Út 9:20–10:05 učebna 41, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/09: St 11:10–11:55 učebna 37, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/10: Út 11:10–11:55 učebna 39, R. Mlýnková - Předpoklady
- CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
Úspěšně absolvovaný předmět CJV_AJA2 – Vstupní test A2 - AJ.
Dalším předpokladem pro zapsání tohoto předmětu, který je vyučován na úrovni B1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky),je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni A2+ a výše. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- In the compulsorily-optional English for Special Educators A, students will consolidate their language skills from secondary school on B1 level, and develop academic skills in English (specialist oral presentation, academic writing, supporting arguments, discussion, etc.). Students will gradually develop their specialist vocabulary focused on special needs terminology and terminology connected to the field of education. They will also revise grammar on B1 level.
- Osnova
- SP4BP_1AB1 Angličtina pro speciální pedagogy A
- Week 1 Course introduction and requirements; Introduction to the conception of language study at the Faculty of Education, MU; Introduction to language competencies according to CEFR (reflecting requirements of the course); Get-to-know activities
- Week 2 Education 1 – the System of Education in the CR
- Week 3 Education 2 - oral presentations in groups
- Week 4 Tertiary Education
- Week 5 How to become a successful teacher – character traits and responsibilities
- Week 6,7 Ways of communication,non-verbal communication, white lies
- Week 8 Mid-term test
- Week 9 Bullying
- Week 10 Introduction to Special Needs Terminology
- Week 11 Presentations of new ideas/trends/approaches in education or special needs education
- Week 12 Laterality
- Week 13 Multiple Intelligences The Gift of Dyslexia
- Week 14 The Gift of Dyslexia
- Grammar
- Revision of present simple, present continuous, adverbs of frequency
- Revision of past simple, past continuous
- Revision of present perfect for life experiences, just, yet, already x Past simple
- Expressing of future, future time clauses with when, as soon as, before etc.
- Comparatives, superlatives
- Adjectives ending in –ed and -ing
- Present/past simple passive
- Revision of modal verbs
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning resources in IS.MUNI.CZ
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
- NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- Výukové metody
- Activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, grammar and vocabulary practice, presentation and soft skills practice, opinion and information sharing, giving arguments etc.
- Metody hodnocení
- Credit requirements:
1) Active participation in lessons and careful home preparation for each lesson(5 points)
2) Oral mini-presentation of yourself, your field of study, your plans for the future etc., in week 3 (5 points)
3) Passing mid-term test in week 8 (20 points)
4) Oral presentation of interesting facts connected to special needs education in week 11 - find an interesting English text on the internet/in a magazine etc., focusing on the topic of new ideas/trends/approaches in education or special needs education (not shorter than 450 words). Read the text and fill in the reading comprehension sheet (RCS) according to the instructions (key words, summary, my opinion). Don’t forget to add the website link /bibliography of the original article! (20 points) It is necessary to submit the RCS to Odevzdavarna until 4/4/2014! Then in week 11 you are supposed to present the interesting facts from the article to your colleagues. Your presentation should be at least 6 minutes long and you are not allowed to read it. Please bring about 4 copies of the original article printed out for you colleagues.
5) Final credit test - reading, grammar,vocabulary (50 points)
Total score: max. 100 points (5+5+20+20+50) – passmark 70 points
The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester can not be credited! - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Dopustí-li se student při skládání průběžného, zápočtového testu nebo tvorbě prezentace nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), vynášení/pořizování kopií zadání testů nebo plagiátorství, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "N".
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykový kurz není určen pro začátečníky.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_AJA2, který si student zapíše v podzimním semestru,test na úrovni A2 složí v lednu, a poté absolvuje předmět SP4BP_1AB1 v jarním semestru. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/SP4BP_1AB1