AJ_ETAS E-asistenti

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Students must be able to connect to the Internet throughout the semester.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of this course, students will be able to perform adequately the roles of discussion moderators. They will understand how assist learners of a foreign language in online discussion forums. They will prove their theoretical knowledge practically by working with real students in an online language course.
Osnova
  • The following topics will be covered:
  • Theory;
  • From Theory to Practice;
  • Feedback
  • Evaluation;
  • Lurking;
  • Weaving;
  • Summarizing;
  • Social Presence/Community;
  • Voice and Tone;
  • Flaming;
  • Synchronous Moderating.
Literatura
  • Computer Applications in Second Language Acquisition
  • ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
  • RICE, William. Moodle teaching techniques : creative ways to use moodle for constructing online learning solutions. First published. Birmingham: Packt Publishing, 2007, v, 172. ISBN 9781847192844. info
  • COLE, Jason a Helen FOSTER. Using Moodle. Second edition. Beijing: O'Reilly, 2007, xiii, 266. ISBN 9780596529185. info
  • RICE IV, William H. Moodle : e-learning course development : a complet guide to successful learning using Moodle. Birmingham: Packt Publishing, 2006, ix, 236. ISBN 1904811299. info
  • BIELAWSKI, Larry. Blended eLearning : integrating knowledge, performance, support, and online learning. 2nd ed., enterprise-class ed. Amherst: HRD Press, 2005, xx, 326. ISBN 0874257174. info
  • DAVIES, Paul A. a Eric PEARSE. Success in English teaching. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000, xiv, 221. ISBN 0194421716. info
Výukové metody
After being presented with theory and having discussions of this theory, students will try out the methods in practice by helping to moderate online learning discussions. The work will take place primarily online, with the possibility to have discussion in person to resolve issues.
Metody hodnocení
The practical part of the assessment invovles active participation in moderating forums in the English Online course. Students are also required to reflect on their experiences gained during the course. This involves reflections on the application of the theory presented. Students can gain points through the practical moderation (4 points a week) and through reflections (4 points a week). This leaves 100 total points. 80 points are required to pass the class.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1441/jaro2015/AJ_ETAS/index.qwarp
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 10 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017.