PdF:A2MK_ACWR Akademické psaní - Informace o předmětu
A2MK_ACWR Akademické psaní
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radek Vogel, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_ACWR/OS01: Pá 26. 2. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 11. 3. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 1. 4. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 15. 4. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 29. 4. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 13. 5. 13:00–14:40 učebna 11, R. Vogel
A2MK_ACWR/OS02: Pá 4. 3. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 18. 3. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 8. 4. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 22. 4. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 6. 5. 13:00–14:40 učebna 11, Pá 20. 5. 13:00–14:40 učebna 11, R. Vogel - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The main objectives of the course of Academic Writing can be summarised as follows:
to familiarise students with the methodology of science;
to introduce them to the formal written style and its genres;
to enhance their ability to use English appropriately in writing for academic purposes;
to expand and practise the vocabulary and grammar of Academic English. - Osnova
- 1. Introduction. Writing an academic essay - instructions and recommendations.
- 2. Methodology of science. Written vs. spoken medium. Formal vs. informal styles.
- 3. Genres of academic and scientific writing. Scientific prose style vs. popular scientific / didactic style. Linguistic appropriateness.
- 4. Cohesion and coherence. Lexical and grammatical cohesion. Connectors.
- 5. Punctuation in English.
- 6. Vocabulary of academic texts. Abbreviation.
- 7. Syntax of academic texts. Word order.
- 8. Quotations and paraphrases. Endnotes and footnotes. Bibliography/references.
- 9. Teaching practice task: What are the needs of teaching academic/formal writing at lower and upper secondary schools? Which methods, activities and tasks do you find the most useful?
- Literatura
- povinná literatura
- HAMP-LYONS, Liz a Ben HEASLEY. Study writing : a course in writing skills for academic purposes. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 213 s. ISBN 9780521534963. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- URBANOVÁ, Ludmila a Andrew Philip OAKLAND. Úvod do anglické stylistiky. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2002, 148 s. Studium. ISBN 80-86598-33-0. info
- Výukové metody
- Teaching methods:
- explanation, practice and discussion in class;
- observation of selected phenomena during teaching practice;
- home study and written assignment. - Metody hodnocení
- Completion prerequisites:
- attendance - minimum 80%;
- active participation in seminars;
- seminar essay - a piece of academic text, due on May 29, 2016. Pass mark: 70%. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/A2MK_ACWR