PdF:FY2BP_PLVD Polovodiče - Informace o předmětu
FY2BP_PLVD Polovodiče
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/2. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
Mgr. Lukáš Pawera (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 11:10–12:50 laboratoř 86
- Předpoklady
- Absolutorium základního kurzu kvantové a statistické fyziky
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student získá vědomostí ze základů fyziky polovodičů. Dokáže fyzikálně interpretovat principy aplikací na bázi polovodičů vyskytujících se v běžném životě. Na základě teoretických i experimentálních poznatků vysvětlí chování jednotlivých polovodičových uspořádání.
- Osnova
- 1. Pásová teorie pevných látek. Vodiče a izolanty. 2. Vlastní a příměsové polovodiče. 3. Elektrony a díry, hustota stavů v dovolených pásech. 4. Transportní jevy v polovodičích. 5. Optická absorpce a generace nadbytečných nosičů, rekombinace. 6. Fotoelektrické vlastnosti polovodičů. 7. Kontakt kov-polovodič, Schottkyho dioda. 8. P-N přechod, voltampérová charakteristika. 9. Základní technologie přípravy polovodičů a součástek. 10. Základní polovodičové prvky.
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2012-2014) CZ.1.07/2.2.00/28.0182 "Moduly jako prostředek inovace v integraci výuky moderní fyziky a chemie"
- Literatura
- doporučená literatura
- KREMPASKÝ, J.:Fyzika. ALFA/SNTL, Bratislava/ Praha 1982.
- ECKERTOVÁ, Ludmila. Fyzikální elektronika. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova, 1978, 131 s. info
- neurčeno
- FRANK H., ŠNEJDAR V., : Principy a vlastnosti polovodičových součástek. SNTL Praha, 1976.
- Výukové metody
- Výuka: přednáška s možností diskuse.
- Metody hodnocení
- Podmínky získání zápočtu - 1.Účast na cvičení nejméně 80%. Případná vyšší neúčast bude řešena individuálně s vyučujícím a to jen v případě, že bude řádně zdůvodněna. 2.Rozpravy v úzkém kruhu dvou až tří studentů na vybrané téma. Hodnotí se zasvěcenost, aktivita a formulace odpovědí.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/FY2BP_PLVD