FY2BP_PLVD Polovodiče

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/2. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
Mgr. Lukáš Pawera, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Po 8:25–10:05 laboratoř 86
Předpoklady
Absolutorium základního kurzu kvantové a statistické fyziky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student získá vědomostí ze základů fyziky polovodičů. Dokáže fyzikálně interpretovat principy aplikací na bázi polovodičů vyskytujících se v běžném životě. Na základě teoretických i experimentálních poznatků vysvětlí chování jednotlivých polovodičových uspořádání.
Osnova
  • 1. Pásová teorie pevných látek. Vodiče a izolanty. 2. Vlastní a příměsové polovodiče. 3. Elektrony a díry, hustota stavů v dovolených pásech. 4. Transportní jevy v polovodičích. 5. Optická absorpce a generace nadbytečných nosičů, rekombinace. 6. Fotoelektrické vlastnosti polovodičů. 7. Kontakt kov-polovodič, Schottkyho dioda. 8. P-N přechod, voltampérová charakteristika. 9. Základní technologie přípravy polovodičů a součástek. 10. Základní polovodičové prvky.
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2012-2014) CZ.1.07/2.2.00/28.0182 "Moduly jako prostředek inovace v integraci výuky moderní fyziky a chemie"
Literatura
    doporučená literatura
  • KREMPASKÝ, J.:Fyzika. ALFA/SNTL, Bratislava/ Praha 1982.
  • ECKERTOVÁ, Ludmila. Fyzikální elektronika. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova, 1978, 131 s. info
    neurčeno
  • FRANK H., ŠNEJDAR V., : Principy a vlastnosti polovodičových součástek. SNTL Praha, 1976.
Výukové metody
Výuka: přednáška s možností diskuse.
Metody hodnocení
Podmínky získání zápočtu - 1.Účast na cvičení nejméně 80%. Případná vyšší neúčast bude řešena individuálně s vyučujícím a to jen v případě, že bude řádně zdůvodněna. 2.Rozpravy v úzkém kruhu dvou až tří studentů na vybrané téma. Hodnotí se zasvěcenost, aktivita a formulace odpovědí.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.