SPCKC_SPPD Diagnostics practice

Faculty of Education
Spring 2017
Extent and Intensity
0/0/1.7. 6 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (seminar tutor)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit se s diagnostickými postupy ve speciálních školách a zařízeních v místě bydliště a dle zvolené specializace. Očekávané výstupy: • student umí aplikovat teoretické poznatky do speciálněpedagogické praxe; • orientuje se v užívaných diagnostických materiálech; • umí reflektovat získané zkušenosti ve speciálněpedagogickém terénu.
Syllabus (in Czech)
  • •asistentské práce na pracovišti; •sledování diagnostických metod práce pedagoga; •seznámení se s dokumentací pracoviště; •chronologické zaznamenávání údajů o vlastních aktivitách s žáky a jejich hodnocení.
Literature
    recommended literature
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava and Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe (Manual for pedagogical experience). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 9788021054974. info
  • DYTRTOVÁ, Radmila and Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno: Paido, 2007, 178 pp. ISBN 978-80-7315-157-7. info
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Speciálně pedagogická diagnostika. In Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006, 32 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
Teaching methods (in Czech)
Praxe bude probíhat v zařízeních dle zvolené specializace a dle možnosti zajištění praxe v místě bydliště, celkem je to 20 hodin. Studenti odevzdávají potvrzení o absolvování praxe, přehled hospitací na pedagogické praxi s podpisem a razítkem školy a charakteristiku používaných diagnostických přístupů.
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 20 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020, Spring 2021, Spring 2022.
  • Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2017/SPCKC_SPPD