PdF:SP7MP_S4c1 Specialisation c1 - Teaching t - Course Information
SP7MP_S4c1 Specialisation c1 - Teaching the Behavioral Disorders
Faculty of EducationSpring 2018
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education - Prerequisites
- Passing the subject basic eduaction for EBD children.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Strategies for intervention of children with EBD will be taught in the subject. Theoretical backroudn in intervention for children with EBD.
- Syllabus
- Okruhy: Case studies
- Methods of intervention: drama, arte, social stories...
- Assessment of intervetion
- Expressive therapy Intervention topics
- Literature
- required literature
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie pocitů štěstí : současný stav poznání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 131 s. ISBN 9788024744360. URL info
- VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 193 pp. ISBN 978-80-210-6134-7. info
- VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. (Inclusive Education with the Focus on At-risk Pupils and Pupils with Behaviour Disorder and the Quality of Life.). 1.vyd. Brno: Muni Press, 2010, 336 pp. ped. ISBN 978-80-210-5159-1. info
- JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Vydání první. Praha: Portál, 2010, 141 stran. ISBN 9788073675905. info
- recommended literature
- VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční dimenze dramatické výchovy (Intervention dimension of drama education). In Vojtová, V.; Pavlovská, M. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1st ed. Brno: MuniPress, 2013, p. 47 - 56. ISBN 978-80-210-6518-5. info
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak přežít vztek, zlost a agresi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 154 s. ISBN 8024708183. info
- Krizová intervence. Edited by Daniela Vodáčková. 1. vyd. Praha: Portál, 2002, 543 s. ISBN 80-7178-696-9. info
- not specified
- Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti.
- Teaching methods
- Class discussion, projects in team,reading, practicing expressive therapy. Case management.
- Assessment methods
- Case study intervention. Reading.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Zapisují studenti, kteří absolvovali v bakalářském studiu specializaci psychopedie a budou studovat etopedii. - Teacher's information
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2018/SP7MP_S4c1