NJ3DC_2JCV Jazyková cvičení C2

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/0/24. konzultace. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Roland Anton Wagner, M.A., Ph.D. (přednášející)
Mag. Elisabeth Denner (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ3DC_2JCV/01: So 23. 2. 11:00–12:45 učebna 63, So 6. 4. 13:00–14:45 učebna 63, So 11. 5. 13:00–14:45 učebna 63, E. Denner
Předpoklady
Vorausgesetzt werden Deutschkenntnisse auf der Stufe C1 des Europäischen Referenzrahmens.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
• hlubší rozvoj komunikativní jazykové kompetence v písemném projevu na úrovni C2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (dále jen SERR),
• nácvik rozličných útvarů písemného projevu na úrovni C2 dle SERR.
Výstupy z učení
Absolvent kurzu je schopen formulovat písemné útvary na jazykové úrovni C2 dle SERR odpovídající mezinárodním jazykovým zkouškám.
Osnova
  • 1. vymezení cílů jazykových cvičení C2 a požadavků ke zkoušce,
  • 2. písemný projev – shrnutí publicistického textu: stylistické, syntaktické a lexikálně-gramatické struktury,
  • 3. písemný projev – shrnutí: test,
  • 4. písemný projev – vyjádření stanoviska: stylistické, syntaktické a lexikálně-gramatické struktury,
  • 5. písemný projev – vyjádření stanoviska: test,
  • 6. písemný projev – čtenářský dopis redakci: stylistické, syntaktické a lexikálně-gramatické struktury,
  • 7. písemný projev – čtenářský dopis redakci: test,
  • 8. opakování ke zkoušce – čtení a poslech s porozuměním a psaný projev,
  • 9. evaluace jazykových cvičení C2, sebereflexe studentů.
Literatura
    povinná literatura
  • DALLAPIAZZA, Rosa-Maria. Ziel C1 : Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2011, 144 s. ISBN 9783195016759. info
    doporučená literatura
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Translated by Jaroslava Ivanová. 2. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, xviii, 267. ISBN 8024414252. info
Výukové metody
Čtení zadaných textů, diskuze na semináři, prezentace vyžadovaných příznaku jednotlivých žánrů, samostatná domácí příprava psaných textů, společné opravování psaných textů.
Metody hodnocení
Hodnocení probíhá na základě písemných textů, které student píše během semestru:
- shrnutí publicistického textu,
- písemné stanovisko k aktuálnímu tématu při zvážení různých argumentů („Erörterung“),
- čtenářský dopis redakci jako reakci na konkrétní novinový článek.
Kromě toho student složí soubornou zkoušku testující produktivní řečové dovednosti na úrovni C2 dle SERR.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.