PdF:SP_SPUR Reedukace specifických poruch - Informace o předmětu
SP_SPUR Reedukace specifických poruch učení
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Markéta Olbertová (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- St 20. 2. 14:00–15:50 učebna 41, St 6. 3. 14:00–15:50 učebna 41, St 13. 3. 14:00–15:50 učebna 41, St 20. 3. 14:00–15:50 učebna 41, St 3. 4. 14:00–15:50 učebna 41, St 10. 4. 14:00–15:50 učebna 41, St 17. 4. 14:00–15:50 učebna 41
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 54 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student získá základní znalosti v oblasti reedukace a intervence k žákům se specifickými poruchami učení. Po absolvování semináře bude student rozumět a umět vysvětlit problematiku reedukace a osvojí si základní metody reedukace u žáků se specifickými poruchami učení
- Osnova
- •Formy vzdělávání žáků se SPU v ČR; organizace reedukační péče v jednotlivých formách. •Obecná charakteristika specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie), funkce důležité pro osvojení čtení, počítání a psaní. •Počáteční čtení a psaní. •Metody rozvíjení oslabených funkcí u dětí předškolního věku a dětí s odkladem nástupu školní docházky. •Metody zaměřeně na reedukaci percepčně-kognitivních funkcí (zrakové/sluchové vnímání). •Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých poruch: dyslexie. •Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých poruch: dysgrafie. •Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých poruch: dysortografie. •Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých poruch: dyskalkulie. •Rozvoj osobnosti žáka se SPU.
- Literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Approaches to students with learning disorders in inclusive school environment. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 164 s. ISBN 978-80-210-7110-0. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení: text k distančnímu vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-232-1. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice. první. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 110 s. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132. ISBN 978-80-210-5047-1. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno. Brno: MU, 2005, 152 s. Paido. ISBN 80-210-3613-3. info
- KOCUROVÁ, Marie. Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy :(specifické poruchy učení z pohledu vzdělávacích šancí) : monografie. Edited by Markéta Šálená. 1. vyd. Dobrá Voda u Pehřimova: Aleš Čeněk, 2002, 416 s. ISBN 80-86473-23-6. info
- Výukové metody
- teoretická příprava spojená praktickými ukázkami pomůcek, a aplikaci nových alternativních metod
- Metody hodnocení
- účast na semináři, vypracování reedukační pomůcky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SP_SPUR