PdF:NJ3DC_2JCV Jazyková cvičení C2 - Informace o předmětu
NJ3DC_2JCV Jazyková cvičení C2
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/24. konzultace. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Roland Anton Wagner, M.A., Ph.D. (přednášející)
Johanna Dalsant, M.A. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
Vorausgesetzt werden Deutschkenntnisse auf der Stufe C1 des Europäischen Referenzrahmens. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Německý jazyk a literatura pro střední školy)
- Učitelství německého jazyka pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- • hlubší rozvoj komunikativní jazykové kompetence v písemném projevu na úrovni C2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (dále jen SERR),
• nácvik rozličných útvarů písemného projevu na úrovni C2 dle SERR. - Výstupy z učení
- Absolvent kurzu je schopen formulovat písemné útvary na jazykové úrovni C2 dle SERR odpovídající mezinárodním jazykovým zkouškám.
- Osnova
- 1. vymezení cílů jazykových cvičení C2 a požadavků ke zkoušce,
- 2. písemný projev – shrnutí publicistického textu: stylistické, syntaktické a lexikálně-gramatické struktury,
- 3. písemný projev – shrnutí: test,
- 4. písemný projev – vyjádření stanoviska: stylistické, syntaktické a lexikálně-gramatické struktury,
- 5. písemný projev – vyjádření stanoviska: test,
- 6. písemný projev – čtenářský dopis redakci: stylistické, syntaktické a lexikálně-gramatické struktury,
- 7. písemný projev – čtenářský dopis redakci: test,
- 8. opakování ke zkoušce – čtení a poslech s porozuměním a psaný projev,
- 9. evaluace jazykových cvičení C2, sebereflexe studentů.
- Literatura
- povinná literatura
- DALLAPIAZZA, Rosa-Maria. Ziel C1 : Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2011, 144 s. ISBN 9783195016759. info
- doporučená literatura
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Translated by Jaroslava Ivanová. 2. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, xviii, 267. ISBN 8024414252. info
- Výukové metody
- Čtení zadaných textů, diskuze na semináři, prezentace vyžadovaných příznaku jednotlivých žánrů, samostatná domácí příprava psaných textů, společné opravování psaných textů.
- Metody hodnocení
- Hodnocení probíhá na základě písemných textů, které student píše během semestru:
- shrnutí publicistického textu,
- písemné stanovisko k aktuálnímu tématu při zvážení různých argumentů („Erörterung“),
- čtenářský dopis redakci jako reakci na konkrétní novinový článek.
Kromě toho student složí soubornou zkoušku testující produktivní řečové dovednosti na úrovni C2 dle SERR. - Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/NJ3DC_2JCV