PdF:AJc226 Didaktika 4 - Informace o předmětu
AJc226 Didaktika 4
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 12. 3. 10:00–11:50 učebna 58, Pá 26. 3. 10:00–11:50 učebna 58, Pá 16. 4. 10:00–11:50 učebna 58, Pá 30. 4. 10:00–11:50 učebna 58, Pá 14. 5. 10:00–11:50 učebna 58, Pá 21. 5. 10:00–11:50 učebna 58
- Předpoklady
- Didactics 3 passed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Anglický jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- The subject is a continuation of Didactics 3. Students deal with theoretical issues associated with teaching a foreign language, such as theory of language acquisition, teaching methods and evaluation and assessment. Students continue in creating and collecting materials for their student teacher portfolios.
- Výstupy z učení
- Students will:
- understand the theory of language acquisition and will be able to apply their knowledge in their own teaching practice
- learn about different teaching methods, will understand how teaching languages developed. They will be able to choose those techniques for their teaching that are still useful and effective
- understand how to approach individual learners and adjust their teaching with respect to individual learners' differences. - Osnova
- Foreign language acqusition
- Teaching methods and approaches
- Evaluation and assessment
- Heterogeneous classes; differentiation
- Learners with special needs.
- Literatura
- doporučená literatura
- HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
- HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Výukové metody
- Workshops, discussions, problem-solving tasks.
- Metody hodnocení
- Oral exam, portfolio presentations.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1338
Předmět bude v semestru Jaro 2021 vyučován online v prostředí ZOOM. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/AJc226