PdF:AJc308 Testování a hodnocení na střed - Informace o předmětu
AJc308 Testování a hodnocení na středních školách
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Mgr. Sonia Homolka (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 5. 3. 14:00–14:50 učebna 12, Pá 19. 3. 14:00–14:50 učebna 12, Pá 9. 4. 14:00–14:50 učebna 12, Pá 23. 4. 14:00–14:50 učebna 12, Pá 7. 5. 14:00–14:50 učebna 12, Pá 21. 5. 14:00–14:50 učebna 12
- Předpoklady
- no prerequisites needed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is for the students to acquire
working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
confidence in selecting appropriate tools for testing;
ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups; - Výstupy z učení
- By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following: 1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting; 2. Confidence in selecting appropriate tools for testing; 3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
- Osnova
- Teaching and testing Kinds of tests and testing Validity, reliability Test development Test techniques Testing writing, testing speaking Testing reading, testing listening
- Literatura
- HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
- MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
- PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
- ALDERSON, J. Charles, Caroline CLAPHAM a Dianne WALL. Language test construction and evaluation. Cambridge: University Press, 1995, 310 s. ISBN 0-521-47255-5. info
- BACHMAN, Lyle F. Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press, 1990, xi, 408. ISBN 0194370038. info
- Výukové metody
- The course will be taught using the following methods: 1. Group-work (constructing tests); 2. Problem-solving (classroom activities) 3. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase); 4. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
- Metody hodnocení
- Presentation of own test items created according to the given criteria. Art least 75% participation in Moodlinka based discussion. Participation at F2F sessions.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/AJc308