PdF:IVVp03 Umění a tvorba 2 - Informace o předmětu
IVVp03 Umění a tvorba 2
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Francová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anna Königová (cvičící)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šimon Kříž, Ph.D. (cvičící) - Garance
- MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVVp03/01: Út 16:00–17:50 ateliér 18A, M. Kovářová
IVVp03/02: Út 14:00–15:50 ateliér 18A, M. Kovářová
IVVp03/03: Čt 18:00–19:50 učebna 15, J. Francová
IVVp03/04: St 18:00–19:50 4008, J. Francová
IVVp03/05: Út 14:00–15:50 učebna 14, A. Königová, M. Kovářová
IVVp03/06: St 18:00–19:50 učebna 15, A. Königová, M. Kovářová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem je rozvoj vlastního tvůrčího potenciálu studentů tak, aby byli schopni své dovednosti a poznatky z výtvarné tvorby aplikovat v didaktické přípravě a pedagogické praxi. Formou výtvarných etud v ploše budeme ve studentech rozvíjet kreativitu a schopnost sebereflexe.
- Výstupy z učení
- Studenti si osvojí konkrétní výtvarné postupy, projeví základní znalost odborné terminologie. Po absolvování předmětu budou schopni použít výrazové vlastnosti výtvarných médií v ploše, ovládat elementární výtvarné dovednosti a aktivně je využívat ve vlastní tvorbě. Student vytvoří sérii prací v malbě, kterou zkonzultuje. Prací budou tematicky nebo reflektivně navázány na tvorbu konkrétního umělce.
- Osnova
- Teoretická východiska - analýza vybraných výtvarných děl. Praktická výtvarná aktivita s důrazem na malbu, jako nejužívanější výtvarné médium. Osvojení elementárních výtvarných dovedností a jejich aktivní využití ve vlastní tvorbě. Osvojení terminologie vyjadřovacích prostředků malby: tempera, akvarel, kvaš, suchý pastel, olejové barvy. Experimenty s různými materiály a instrumenty, zkoumání výrazových vlastností výtvarných prostředků. Reflexe – rozvíjení komunikačních dovedností s důrazem na etiku projevu a formulování postojů s uplatněním odborné terminologie.
- Literatura
- povinná literatura
- Stadlerová, H. & kol. (2010). ZOP Zkušenost, odbornost a praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání. Brno: MU PdF.
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 87 s. ISBN 80-85808-30-7. info
- doporučená literatura
- Babyrádová, H. (2005). Výtvarná dílna. Praha: TRITON.
- Roeselová, V. (2000). Proudy ve výtvarné výchově. Praha: SARAH.
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- Výukové metody
- teoretický kontext, praktické tvůrčí aktivity
- Metody hodnocení
- ústní konzultace a interpretace
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- IVVp05 Umění a tvorba 4
IVVp02 && IVVp03 && IVVp04 - IVVp06 Didaktika výtvarné výchovy 1
IVVp01 && IVVp02 && IVVp03 && IVVp04 && IVVp05
- IVVp05 Umění a tvorba 4
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/IVVp03