PdF:AJ2104 Praktický jazyk 2B - Informace o předmětu
AJ2104 Praktický jazyk 2B
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Worthington, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2104/01: St 10:00–11:50 učebna 42, H. Worthington
AJ2104/02: Po 14:00–15:50 učebna 54, H. Worthington
AJ2104/04: Po 8:00–9:50 učebna 58, H. Worthington - Předpoklady
- AJ2103 Praktický jazyk 2A
AJ2103 Practical language 2A - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (2)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- English Language for Education (program PdF, B-AJ3SA) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- • naučit studenta/ku rozpoznat a jasně a srozumitelně shrnout hlavní myšlenku předloženého psaného či mluveného textu; • rozvinout schopnost studenta/ky formulovat svůj názor a relevantně rozvinout konverzaci na dané téma z kulturní, či sociální oblasti; • procvičit a zlepšit písemný projev, který vykazuje samostatné a analytické myšlení; • zlepšit plynulost mluveného i psaného projevu na zadané téma z kulturní i sociální oblasti; • podpořit dovednost monitorování vlastní řeči s ohledem na minimalizování počtu chyb; • naučit studenta/ku kriticky zhodnotit názory prezentované jinými osobami; • rozvinout u studentů schopnost kritického myšlení a uvědomění si odlišností i podobností mezi různými kulturami tím, že je schopen debatovat o sociálních, politických i kulturních otázkách vztahujících se k danému tématu a obhájit svůj postoj v těchto otázkách
- Výstupy z učení
- Student/ka: • v průběhu semestru vypracuje dva krátké psané texty (argument, formální dopis) • přednese prezentaci odpovídající jednomu z témat pokrytých v hodinách • sestaví portfolio (kompilace materiálů, které student používá ke zdokonalování vlastních jazykových dovedností mimo přímou výuku) • napíše krátkou recenzi filmu, knihy nebo popis společenské události • prokáže vhodnou jazykovou vybavenost v závislosti na specifikách dané sociální a kulturní situace • uvědomuje si provázanost jazyka a kultury • je schopen/schopna kriticky shrnout obsah textu týkajícího se obecných sociálních a kulturních témat z beletrie i literatury faktu, přičemž dokáže vyjádřit vlastní názor, formulovat argument, vyvolat diskusi a spekulovat o případných příčinách, důsledcích a hypotetických situacích
- Osnova
- Topics for course
- Advanced grammar
- Reading comprehension
- Writing proficiency
- Speaking proficiency
- Listening proficiency
- Group facilitation
- Cultural awareness
- Examples of ELT
- Literatura
- povinná literatura
- DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover: National Geographic Learning, 2017, 214 stran. ISBN 9781305651920. info
- Výukové metody
- This class uses a variety of methods including learning centres, group discussions, presentations, projects and Moodlinka work.
- Metody hodnocení
- Students must acquire a minimum of 70 points from quizzes, forums, class participation, group facilitation and the final credit test.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/AJ2104