PdF:AJ2104 Praktický jazyk 2B - Informace o předmětu
AJ2104 Praktický jazyk 2B
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D. (cvičící)
Judith Bradford McEnany, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2104/01: Čt 10:00–11:50 učebna 12, B. Kašpárková
AJ2104/02: Po 10:00–11:50 učebna 33, J. McEnany
AJ2104/03: St 14:00–15:50 učebna 58, J. McEnany
AJ2104/04: St 16:00–17:50 učebna 12, J. McEnany
AJ2104/05: Út 18:00–19:50 učebna 54, J. McEnany - Předpoklady
- AJ2103 Praktický jazyk 2A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- This class meets weekly. Each session will include a warm-up exercise, review of a workbook lesson, and group activities. Students will be assigned writing activities throughout the semester. COURSE OBJECTIVES 1. To improve students expression and understanding in English. 2. To expand students English language use within a cultural context 3. To provide students with opportunities to practice teaching language concepts 4. To allow students to use English communication in one-to-one, small group and whole class situations.
- Výstupy z učení
- After the successful passing of the course students will:
- acquire the necessary vocabulary to describe various aspects of everyday life as well as more academic sphere;
- learn to work with specific vocabulary;
- learn to work with specific cultural materials;
- improve their understanding, pronunciation and fluency of speech;
- acquire new methods of teaching languages by using them as students;
- distinguish between and adopt specific accent;
- understand different accents;
- lead an effective conversation;
- use various literary and other cultural material to improve as well as teach language; - Osnova
- Topics for course
- Advanced grammar
- Reading comprehension
- Writing proficiency
- Speaking proficiency
- Listening proficiency
- Group facilitation
- Cultural awareness
- Examples of ELT
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University, 2010, 168 s. ISBN 9780194594585. info
- Výukové metody
- This class uses a variety of methods including learning centres, group discussions, presentations, projects and Moodlinka work.
- Metody hodnocení
- Students must acquire a minimum of 70 points from quizzes, forums, class participation, group facilitation and the final credit test.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/AJ2104