AJc308 Testování a hodnocení na středních školách

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (přednášející)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
no prerequisites needed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is for the students to acquire
working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
confidence in selecting appropriate tools for testing;
ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
Výstupy z učení
By the end of this course, participants will be able to demonstrate the following: 1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting; 2. Confidence in selecting appropriate tools for testing; 3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups.
Osnova
  • Teaching and testing Kinds of tests and testing Validity, reliability Test development Test techniques Feedback
Literatura
    doporučená literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    neurčeno
  • HALADYNA, Thomas M., RODRIGUEZ, Michael, C. Developing and Validating Test Items. Routledge, 2013, 454. ISBN 9780415876056.
  • BROWN, H. Douglas a Priyanvada ABEYWICKRAMA. Language assessment : principles and classroom practices. Third edition. Hoboken: Pearson, 2019, xviii, 376. ISBN 9780134860220. info
  • MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods: 1. Group-work (constructing tests); 2. Problem-solving (classroom activities) 3. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase); 4. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Forums. Test analysis. Presentation of own test items created according to the given criteria.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/AJc308