FF:PB32PB80 Dějiny čes.škol. a pedagog. - Informace o předmětu
PB32PB80 Dějiny českého školství a pedagogiky
Filozofická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- Út 11:40–13:15 B23
- Předpoklady
- absolvování kurzu Sociální a pedagogická komunikace I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5
Jiné omezení: Nutno mít absolvované následující předměty: PG11A11, PGJ11A11, PB12PA14 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Kurz je určen absolventům přednášky Sociální a pedagogická komunikace I. Kurz má explorativní charakter, jeho náplní je samostatná výzkumná práce studentů. Cílem je jednak lepší porozumění reálným procesům pedagogické komunikace, jednak zvýšení metodologické erudice. Studenti jsou nejprve seznámeni s metodologií výzkumu lidské komunikace. Následuje terénní sběr nahrávek a jejich přepis, analýza a interpretace. Součástí kurzu je reflexivní blok, v němž studenti diskutují o své práci i o práci svých kolegů.
- Literatura
- ČERNÝ, Jiří a Jan HOLEŠ. Sémiotika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 363 s. ISBN 80-7178-832-5. info
- DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. Translated by Milan Bartůšek - Jiří Rezek. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 420 s. ISBN 8071699888. info
- VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000, 264 s. ISBN 80-7178-291-2. info
- WATZLAWICK, Paul, Don D. JACKSON a Janet Beavin BAVELASOVÁ. Pragmatika lidské komunikace :interakční vzorce, patologie a paradoxy. Translated by Barbora Zídková - Zbyněk Vybíral. Vyd. 1. Hradec Králové: Konfrontace, 1999, 243 s. ISBN 80-86088-04-9. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- Metody hodnocení
- seminář společná práce na semináři je kombinována se samostatnou domácí prací předpokladem udělení zápočtu je odevzdání zápočtového projektu a aktivní účast na seminářích
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2007/PB32PB80