FF:VIKMA11 Informační průmysl - Informace o předmětu
VIKMA11 Informační průmysl
Filozofická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Břetislav Šimral (přednášející)
Mgr. Petr Šmejkal (přednášející) - Garance
- Ing. Zdeněk Kadlec, Dr.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Dušová - Rozvrh
- Pá 10:00–11:35 C128
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Vědecké informace a knihovnictví (program FF, M-IS) (2)
- Vědecké informace a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Smyslem přednášek je uvést posluchače do problematiky soudobého světového dění na úseku produkce a archivace informací, jejich vyhledávání a distribuce konečným "zákazníkům". Cílem semináře je seznámit posluchače s prací informačních profesionálů, a to od začátku celého procesu (referenční interview), přes vyhledávání a vyhledávací metody a nástroje, až po konečné doručení informačního balíčku (s přidanou hodnotou) klientovi.
- Osnova
- 1) Úvod do problematiky, informační overload 2) Bibliografický software, DMS 3) Referenční interview, hodnocení a verifikace informací 4) Zprostředkování inf. služeb (legislativa) 5) Přední hráči (Google a "ti další"), metavyhledávače, utility, zajímavé SE 6) Pokročilé metody vyhledávání (tipy a triky), vizuální reprezentace 7) Neviditelný web (deep, invisible web), šedá literatura, patentové inf. 8) Competitive Intelligence (nástroje, metody a databáze pro CI) 9) Informační chování a informační audit 10) Informační zdroje pro HR, PES 11) Informační zdroje pro inf. profesionály, profesní asociace a organizace 12) Nové inf. profese (konzultanti, brokeři, CIO)
- Literatura
- Proven Strategies in Competitive Intelligence: Lessons from the Trenches John E. Prescott (Editor), Stephen H. Miller (Editor), Society of Competitive Intelligence Professionals ISBN: 978-0-471-40178-0
- Strategic intelligence : business intelligence, competitive intelligence, and knowledge management. Edited by Jay Liebowitz. Boca Raton, FL: Auerbach Publications, 2006, xviii, 223. ISBN 0849398681. URL info
- FULD, Leonard M. The secret language of competitive intelligence : how to see through and stay ahead of business disruptions, distortions, rumors, and smoke screens. 1st ed. New York: Crown Business, 2006, viii, 309. ISBN 0609610899. URL info
- Metody hodnocení
- K úspěšnému ukončení předmětu studenti vypracují oborovou průmyslovou analýzu, kde použijí získaných poznatků z přednášek. Dokument by měl obsahovat základní ekonomické informace, určitou míru analýzy a také jistou míru přidané hodnoty, tak aby se naučili práci s informacemi a jejich zpracování v oblasti obchodu a průmyslu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2008/VIKMA11