FF:KSCA655 Čínština pro akadem. práci I - Informace o předmětu
KSCA655 Čínština pro akademickou práci I
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Wei-lun Lu, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Lucie Olivová, MA, Ph.D., DSc.
Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Wei-lun Lu, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 15:50–17:25 M11
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(N)
學生應有能力使用基本中文口頭溝通及寫作。 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět je otevřen pouze studentům navazujícího magisterského studia oboru Kulturní studia Číny. - Mateřské obory/plány
- Kulturní studia Číny (program FF, N-MS)
- Cíle předmětu
- 學術領域的中文書面寫作及口頭報告是漢學系碩士班研究生需培養的的基本能力。本課程為期兩學期,每學期共十二週,兩學期結束後,學生可擁有基本的中文學術寫作與口頭報告能力。本課程上學期主要培養順暢的思考及寫作能力,下學期則著重培養會議口頭報告及報告時臨場回答的能力。學生亦需於下學期組織一個小型的研究生會議,並於會議以中文口頭報告自己的研究成果。
- Osnova
- 週數 上課進度 作業 備註 1 引言、課程概述、議題選定 2 認識特定領域(一) 短文摘要 找出一篇自身領域通論性的中文短文閱讀,並於課堂上以中文簡報。 3 認識特定領域(二) 修改摘要 找出一篇自身領域的期刊論文閱讀,並於課堂上以中文簡報。 4 特定領域術語與詞彙(一) 詞條 找出一本自身領域的百科全書,並選擇二十項詞條,以中文定義之。 5 特定領域術語與詞彙(二) 修改詞條 參照教師意見後上傳修正版本 6 寫作結構與技巧(一) V 學生自行閱讀教科書及上傳作業 7 寫作結構與技巧(二) V 學生自行閱讀教科書及上傳作業 8 寫作結構與技巧(三) V 學生自行閱讀教科書及上傳作業 9 句子與段落(一) V 學生自行閱讀教科書及上傳作業 10 句子與段落(二) V 學生自行閱讀教科書及上傳作業 11 句子與段落(三) 摘要 學生自行閱讀教科書及上傳作業 12 期末報告 修改摘要 參照教師意見後上傳修正版本
- Výukové metody
- 學生需按時繳交作業上傳至ELF。學生需於期初選定自身專業議題,並於上學期末針對該議題繳交一份擬投稿至會議的中文摘要(約五百字)。下學期則需於學期初開始組織研究生會議,並針對自身已選定之議題準備一份中文簡報,於期末的研究生會議報告。下學期亦需根據會議簡報內容,以中文撰寫一篇正式的研究報告。
- Metody hodnocení
- 上學期:作業70%、期末摘要30%。 下學期:會議組織20%、作業30%、會議口頭報告20%、研究報告30%。
- Vyučovací jazyk
- Čínština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Posluchači navazujícího magisterského studia oboru Kulturní studia Číny povinně zapisují v 1. semestru. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/KSCA655