FF:PSBB069 Uživatelský výzkum - Informace o předmětu
PSBB069 Uživatelský výzkum
Filozofická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. David Kuneš, Ph.D. (přednášející), PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- PhDr. David Kuneš, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 18:00–19:40 N42
- Předpoklady
- PSBA009 Metodologie psychologie I && PSBA012 Stat metody I
Základní znalost vědeckého výzkumu; zájem o software, aplikace, přístroje apod. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, B-PSYCH_)
- Cíle předmětu
- Předmět pomůže studentům naučit se, jak uplatnit psychologické znalosti mezioborově, zejména ve výzkumu a vývoji. Nabyté poznatky pak mohou využít v jakémkoliv aplikovaném výzkumu obecně: ve vývoji softwaru a hardwaru, v marketingu, v pracovní psychologii a v dalších odvětvích.
- Výstupy z učení
- Studenti se naučí navrhovat design softwarových aplikací s ohledem na psychiku uživatele. Osvojí si metody a techniky pro zjišťování potřeb a omezení uživatelů. Naučí se použít psychologické znalosti při designu různých přístrojů, softwaru a při vývoji nových technologií.
- Osnova
- 1. Psychologie: Jak pomůžou znalosti psychologie ve vývoji aplikací a produktů?
- 2. Projekt: fáze vývoje projektu, aplikovaný výzkum v různých fázích projektu
- 3. Uživatel: pro koho vytvářím projekt? Kdo je jeho cílovým uživatelem?
- 4. Výzkumná otázka: Jak se ptát, abych dostal správnou odpověď?
- 5. Designové myšlení: základy a aplikace
- 6. Metody uživatelských výzkumů
- 7. Specifika testování "na dálku"
- Literatura
- doporučená literatura
- Erica Hall - Just Enough Research
- Joe Natoli - Think First
- Abby Covert - How to Make Sense of any Mess
- neurčeno
- KALBACH, Jim. Mapping experiences : a guide to creating value through journeys, blueprints, and diagrams. Beijing: O'Reilly, 2016, xix, 359. ISBN 9781491923535. info
- ARIELY, Dan. Predictably irrational: the hidden forces that shape our decisions. 2008. vyd. New York: Harper, 2008, 280 s. ISBN 0-06-135323-X. info
- TRAVIS, David a Philip HODGSON. Think like a UX researcher : how to observe users, influence design, and shape business strategy. Boca Raton: CRC Press/Taylor & Francis Group, 2019, xii, 294. ISBN 9781138365353. info
- Wickens Lee Liu Gordon-Becker - An Introduction to Human Factors Engineering
- Rache Ivy Clarke - Design Thinking
- Výukové metody
- Teoretická příprava a skupinové projekty
- Metody hodnocení
- diskuze
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/PSBB069