FF:NOII_13 Nynorsk and dialects today - Course Information
NOII_13 Nynorsk and dialects today
Faculty of ArtsSpring 2006
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts - Prerequisites (in Czech)
- Přdpokladem je odpovídající znalost norštiny, výuka probíhá norsky.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Norwegian Language and Literature (programme FF, M-FI)
- Norwegian Language and Literature (programme FF, M-HS)
- Upper Secondary School Teacher Training in Norwegian Language and Literature (programme FF, M-SS)
- Course objectives (in Czech)
- Varianta spisovné norštiny nynorsk má nezastupitelné místo a bohatou tradici v literární a kulturní sféře. Proto je nynorsk, podobně jako přehledu nejvýznamnějších dialektů norštiny, věnován tento kurs. Je zaměřen především na současnost, podává však také stručný přehled vývojových tendencí ve 20. stol.
- Syllabus (in Czech)
- -Časové a geografické vymezení problému. -Ideály Ivara Aasena a jëho pokračovatelů. -Vztah mluvené a psané podoby nynorsk a dialektů. -Morfologické a stilistické charakteristiky nynorsk a dialektů. -Nynorsk v médiích. -Jazyková politika v Norsku na začátku 21. stol.
- Literature
- Hallaraaker: Norvegian nynorsk. Oslo 1983.
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka tohoto předmětu probíhá blokově, vyučovacím jazykem je norština, domácí práce nejsou vyžadovány. Ukončeno zápočtem.
- Language of instruction
- Norwegian
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
- http://www.norskportalen.com
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2006/NOII_13