FF:PBSNJB9 supervision in counselling - Course Information
PBSNJB9 Tutorial supervision in counselling
Faculty of ArtsSpring 2007
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Soňa Cpinová (lecturer)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (lecturer)
Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education and Counselling (programme FF, N-PD)
- Course objectives (in Czech)
- V kurzu se účastníci seznámí s jednotlivými aspekty a typy supervize. Kurz bude veden z pohledu procesu supervize jako metody poradenské pomoci pracovníkům vykonávajícím pedagogické a výchovné činnosti. V tomto případě je supervize zaměřena reflexi pedagogických odborných výkonů a systémů jejich práce. Druhá část kurzu bude věnována supervizi jako procesu, který je zaměřen na zvýšení efektivity metod odborné práce pracovníků v pomáhajících profesích (jedná se zejména o metody nacházení efektivních řešení problémů a situací, se kterými se pracovníci v pomáhajících profesích setkávají). Na závěr kurzu bude supervize představena jako koncept umožňující identifikovat a popsat faktory, které se vztahují ke komunikaci mezi pracovníky v pomáhajících profesích a uživateli.
- Syllabus (in Czech)
- Tematické okruhy: 1. Cíle, úkoly, smysl supervize 2. Subjekty supervize 3. Supervizní vztah 4. Pravidla a etické zásady supervize 5. Metody supervize (hospitace, coaching, tutoring, mentoring)
- Literature
- POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. (Collaboration of teacher - a condition for school development.). Praha: STROM Praha, 1999, 78 pp. ISBN 80-86106-07-1. info
- ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat : učebnice metod sociální praxe. Písek: Renesance, 1996, 151 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: přednáška , seminář ukončeno zápočtem
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2007/PBSNJB9