PGK41A71 Pedagogická evaluace

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
1/1/0. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
Pá 7:30–17:25 N31 a každý lichý pátek 9:10–19:05 K21
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Disciplína uvádí studenty do základů pedagogické evaluace. Vymezuje hlavní pojmy a přístupy k věci, nabízí vhled do hlavních oblastí evaluace ve vzdělávání a výchově: evaluace vzdělávacích potřeb, evaluace vzdělávacích programů, učebnic, reálné výuky, edukačního prostředí, vzdělávacích výsledků, vzdělávání prostřednictvím standardů, efektů vzdělávání, efektivnosti škol, evaluace na základě indikátorů, evaluace pedagogického výzkumu.
Osnova
  • Uvedení do pedagogické evaluace - podstata, význam, hlavní formy Evaluace vzdělávacích potřeb Evaluace vzdělávacích programů Evaluace učebnic Evaluace reálné výuky Evaluace edukačního prostředí Evaluace vzdělávacích výsledků Evaluace vzdělávání prostřednictvím standardů Evaluace efektů vzdělávání Evaluace efektivnosti škol Evaluace na základě indikátorů
Literatura
  • POL, Milan, Martin CHVÁL a Stanislav MICHEK. Evaluace školy. In Orbis Scholae. 2010, 158 s. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
  • Pedagogická evaluace v podmínkách současné české školy :sborník referátů ze 4. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 3.-4. července 1996 v Olomouci. Vyd. 1. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996, 219 s. ISBN 80-902250-6-3. info
Metody hodnocení
přednáška a seminář, ukončeno zkouškou
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.