FF:RJs115 Tourism Marketing - Course Information
RJs115 Tourism Marketing
Faculty of ArtsSpring 2012
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. et Mgr. Markéta Kropáčková (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Contact Person: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Supplier department: Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts - Timetable
- each even Monday 17:30–19:05 M22
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Polish with orientation on Commercial Practice, Services and Travel (programme FF, B-FI)
- Russian with orientation on Commercial Practice, Services and Travel (programme FF, B-FI)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je získání potřebných znalostí a dovedností z oblasti marketingu cestovního ruchu. V rámci předmětu budou studenti seznámeni s dílčími problémy této vědní disciplíny, multioborovými souvislostmi cestovního ruchu a také se základy marketingu. Výklad se kromě výše uvedeného zaměří především na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, marketingovou strategii, marketingové cíle, marketingový mix či segmentaci trhu.
- Syllabus (in Czech)
- • Cestovní ruch, jeho typologie, geografie a historický vývoj
- • Ekonomický význam a politika cestovního ruchu
- • Management cestovního ruchu
- • Marketing cestovního ruchu
- • Marketingová analýza
- • Marketingová strategie
- • Segmentace trhu
- • Marketingový mix
- • Marketing destinace (Česká republika, Rusko, Polsko)
- Literature
- VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ and Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu (Tourism Marketing). 2007th ed. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 pp. ISBN 978-80-210-4240-7. info
- HALL, C. Michael and Stephen PAGE. The geography of tourism and recreation : environment, place and space. 3rd ed. London: Routledge, 2006, xxi, 427. ISBN 0415335612. info
- KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN 8086119564. info
- PÁSKOVÁ, Martina and Josef ZELENKA. Výkladový slovník cestovního ruchu. [Praha]: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002, 448 s. info
- MALÁ, Vlasta. Základy cestovního ruchu. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2002, 97 s. ISBN 8024504391. info
- MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Translated by Dana Slámová. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 523 s. ISBN 80-85605-90-2. info
- Assessment methods (in Czech)
- 80% docházka
Požadavky ke zkoušce: projekt (40%), průběžný test znalostí (20%) a závěrečný písemný test (40%)
Hodnocení: A: 100-94; B: 93-87; C: 86-80; D: 79-73; E: 72-66; F: 65-0 - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2012, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2012/RJs115