UZAJ9515 Metodika výuky literatury a kultury

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/20/0. 4 pětihodinové semináře v jednom týdnu. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr Michaela Čaňková (přednášející), PhDr. Jarmila Fictumová (zástupce)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is a lively, practical exploration of English cultures and literatures and how they interact. A wide range of activities and approaches to teaching this will be offered. Students will have an opportunity to try out different strategies of teaching literature in its context. The following sessions will be presented: USA history, highlights of 20th-century American literature, multicultural Britain, Ireland, Northern Ireland, contemporary British literature set in the city, Wales, Scotland, Africa in British and African writing, festivals in Britain.
Osnova
  • Výuka proběhne v učebně G31. Utery 16.2.
    12.00 - 13.30 : American Literature
    13.45 - 15.15: American Culture

    Streda 17.2.
    9.00 - 10.30: Teaching Culture
    10.45 - 12.15: Ireland
    12.45 - 14.15: Northern Ireland

    Ctvrtek 18.2.
    9.00 - 10.30: Scotland
    10.45 - 12.15: City
    12.45 - 14.15: Wales

    Patek 19.2.
    9.00 - 10.30: Multicultural Britain
    10.45 - 12.15: Festivals and Celebrations
Literatura
  • ČAŇKOVÁ, Michaela. Open gates : a course in 20th century American culture and literature. 1. vyd. Voznice: LEDA, 2005, 171 s. ISBN 807335053X. info
  • ČAŇKOVÁ, Michaela. Open gates : a course in 20th century American culture and literature. 1. vyd. Voznice: LEDA, 2005, 99 s. ISBN 8073350548. info
  • IZAVČUK, Jaroslav a Michaela ČAŇKOVÁ. Reader-Centered Activites: Transforming. ATE Newsletter. Praha: ATE, 2005, roč. 16, č. 1, s. 13-15. ISSN 1210-0196. info
  • GILL, Simon a Michaela ČAŇKOVÁ. Intercultural activities. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2002, 65 s. ISBN 0194421783. info
  • ČAŇKOVÁ, Michaela. Britská literatura 20. století. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 1997, 128 s. ISBN 8085927349. info
  • ČAŇKOVÁ, Michaela. Britská literatura 20. století. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 1997, 177 s. ISBN 8085927330. info
  • COLLIE, Joanne a Stephen SLATER. Short stories for creative language classrooms. 1. vyd. Cambridge, Cambridge: Cambridge University Press, University Press, 1993, 101 s., 10. ISBN 0-521-40653-6. info
  • CARTER, Ronald a Michael N. LONG. The web of words : exploring literature through language : for upper-intermediate and advanced students. Cambridge: Cambridge University Press, 1987, iv, 188. ISBN 0521307783. info
Výukové metody
Group projects, class discussion, homework
Metody hodnocení
Workshops The intensive course is completed with a written assignment. The participants choose a literary extract with a young hero and write a detailed lesson plan how they would use it in class.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: Výuka proběhne od úterý 16.2. do pátku 19.2. 2016 v učebně G31.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2018, jaro 2019.