KJ1B012 Didactic practices

Faculty of Arts
Spring 2023
Extent and Intensity
0/2/2. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jiří Pešek (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D.
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Prerequisites
SOUHLAS
permission
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Students from Catalan universities have the chance to realize philological ang didactic practice in the university courses with the non-catalan speakers by birth. Practise different didactic methods, evaluation, develop e-learning courses, etc. Cílem předmětu je poskytnout studentům katalánských univerzit možnost vykonávat filologické a didaktické praxe v univerzitním prostředí mezi nerodilými katalánsky mluvícími studenty. Aplikovat potřebné dovednosti v reálném prostředí, procvičovat různé didaktické, hodnotící a zpětnovazební metody. Na druhou stranu rozvíjet využívání vzdělávacích platforem ve výuce a podílet se na rozvoji e-learningových kurzů.
Learning outcomes
After de course, the student will be able to -project efficiently the content of the class -prepare materials for the teaching -realize the class and modify it according to real circumstances -evaluate his/her work and the work of the students in the class. Po absolvování předmětu bude student schopen - efektivně plánovat náplň hodiny: připravovat materiály pro výuku, vést hodinu a upravovat ji podle reálných okolností, hodnotit svou práci a úkoly studenta.
Syllabus
  • Initial consultation with the tutor Observation Preparation of the materials Teaching (observation of the tutor) Correction of the student´s work Evaluation Preparation, development of the e-learning -úvodní konzultace s tutorem -pozorování -příprava materiálů -výuka (zpětná vazba od tutora) -korekce práce studentů -sebehodnocení -účast na rozvoji e-learningu
Literature
  • Aguilar Rodenas, Consol. Didàctica del Català i Pedagogia Crítica. Universitat Jaume I, 2001. s. 378. ISBN 8480213604
  • Marc europeu comú de referència per a les llengües : aprendre, ensenyar, avaluar. Barcelona, 203, s. 311. ISBN 8439361599
Teaching methods
The student pass through different classes (literature, linguistics, seminary of practice language), first he/she observe the reaching of the teacher, then he/she realize the teaching and other associated work, finally he/she get the feedback. -consultation, observation, preparation of the materials, correction of the student´s work, evaluation, e-learning, projects, discussion Student během semestru prochází různými předměty (literatura, lingvistika, praktické jazykové semináře), na začátku pozoruje výuku vyučujícího daného předmětu, později provádí výuku a všechny související úkoly, získává zpětnou vazbu od učitele. -konzultace, pozorování, příprava materiálů, výuka, korekce práce studentů, sebehodnocení, e-learning, projekty, diskuze
Assessment methods
projects, discussion projekt, diskuze
Language of instruction
Catalan
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on course enrolment limitations: Předmět je určen pouze studentům přijíždějícím v rámci studijního pobytu z Katalánských univerzit
The course is also listed under the following terms Autumn 2019, Spring 2020, Autumn 2020, Spring 2021, Autumn 2021, Spring 2022, Autumn 2022, Autumn 2023, Spring 2024, Autumn 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2023, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2023/KJ1B012