FF:KJ1B012 Practice in Philology - Course Information
KJ1B012 Practice in Philology
Faculty of ArtsSpring 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D.
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- SOUHLAS
permission - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Catalan language and literature (programme FF, B-KJ_)
- Course objectives
- Students from Catalan universities have the chance to realize philological ang didactic practice in the university courses with the non-catalan speakers by birth. Practise different didactic methods, evaluation, develop e-learning courses, etc. Cílem předmětu je poskytnout studentům katalánských univerzit možnost vykonávat filologické a didaktické praxe v univerzitním prostředí mezi nerodilými katalánsky mluvícími studenty. Aplikovat potřebné dovednosti v reálném prostředí, procvičovat různé didaktické, hodnotící a zpětnovazební metody. Na druhou stranu rozvíjet využívání vzdělávacích platforem ve výuce a podílet se na rozvoji e-learningových kurzů.
- Learning outcomes
- After de course, the student will be able to -project efficiently the content of the class -prepare materials for the teaching -realize the class and modify it according to real circumstances -evaluate his/her work and the work of the students in the class. Po absolvování předmětu bude student schopen - efektivně plánovat náplň hodiny: připravovat materiály pro výuku, vést hodinu a upravovat ji podle reálných okolností, hodnotit svou práci a úkoly studenta.
- Syllabus
- Initial consultation with the tutor Observation Preparation of the materials Teaching (observation of the tutor) Correction of the student´s work Evaluation Preparation, development of the e-learning -úvodní konzultace s tutorem -pozorování -příprava materiálů -výuka (zpětná vazba od tutora) -korekce práce studentů -sebehodnocení -účast na rozvoji e-learningu
- Literature
- Aguilar Rodenas, Consol. Didàctica del Català i Pedagogia Crítica. Universitat Jaume I, 2001. s. 378. ISBN 8480213604
- Marc europeu comú de referència per a les llengües : aprendre, ensenyar, avaluar. Barcelona, 203, s. 311. ISBN 8439361599
- Teaching methods
- The student pass through different classes (literature, linguistics, seminary of practice language), first he/she observe the reaching of the teacher, then he/she realize the teaching and other associated work, finally he/she get the feedback. -consultation, observation, preparation of the materials, correction of the student´s work, evaluation, e-learning, projects, discussion Student během semestru prochází různými předměty (literatura, lingvistika, praktické jazykové semináře), na začátku pozoruje výuku vyučujícího daného předmětu, později provádí výuku a všechny související úkoly, získává zpětnou vazbu od učitele. -konzultace, pozorování, příprava materiálů, výuka, korekce práce studentů, sebehodnocení, e-learning, projekty, diskuze
- Assessment methods
- projects, discussion projekt, diskuze
- Language of instruction
- Catalan
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on course enrolment limitations: Předmět je určen pouze studentům přijíždějícím v rámci studijního pobytu z Katalánských univerzit
- Enrolment Statistics (Spring 2025, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2025/KJ1B012