PGBICT10 Praxe

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/80. 80 hodin. 7 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Pavel Lorenc (cvičící)
Mgr. Kamil Albrecht (cvičící)
Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Něničková (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Adéla Zajíčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je úzce provázán se studiem pedagogických a didaktických disciplín, ale i se studiem specializačního studia. Klade si za cíl získat či prohloubit praktické dovednosti a kompetence studentů v oblasti implementace a využívání (online) digitálních technologií ve vzdělávání. Studenti jsou připravováni pro práci v neziskových organizacích, státních výchovných a vzdělávacích institucích, mimoškolských institucích, případně školské správě nebo v konzultačních společnostech.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat odborné znalosti a dovednosti z oblasti pedagogiky, didaktiky a ICT při řešení problémů v rámci dané pozice na praxi;
- orientovat se v základních (právních či jiných) předpisech, které vymezují danou pozici i fungování dané organizace;
- zvládnout základy práce na úrovni určené funkce v konkrétní instituci;
- odhadnout náročnost a charakter práce na dané pozici.
Osnova
  • 1. Pod vedením garanta (pracovníka organizace, v níž bude student na praxi) komplexní seznámení s každodenní náplní práce instituce/oddělení i náplní práce příslušné funkce, v níž bude student působit.
  • 2. Student má zvládnout nejen rutinní obsahové či organizační věci, ale i technické znalosti a postupy v konkrétní organizaci.
  • 3. Má postupně plnit nejen zadané úkoly, ale také (po dohodě s garantem praxe) uskutečňovat vlastní nápady.
  • 4. Postupné zvládnout samostatně práci nejen uvnitř organizace, ale i v terénu (například pomoc při realizaci určité aktivity mimo instituci apod.).
  • 5. V závěru praxe je studentova práce zhodnocena garantem praxe, který poukáže na studentovy silné stránky a případně doporučí zlepšení práce studenta v budoucnu.
Literatura
  • ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 280 s. ISBN 978-80-7552-217-7. info
  • NAVRÁTILOVÁ, Jitka. Odborná praxe a supervize studentů sociální práce v ČR. In Praktické vzdělávání v sociální práci. 1. vyd. Brno: Tribun, 2007, s. 63-73. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci. ISBN 978-80-7399-343-6. URL info
  • SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
Výukové metody
Stáž, praxe, skupinové zhodnocení praxe
Metody hodnocení
Písemné hodnocení lektora praxe (popis činnosti studenta na praxi, zpětná vazba), zpracování zprávy studentem, závěrečné setkání k průběhu praxí.
Studijní opora
https://is.muni.cz/
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 80 hodin.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, jaro 2024.