Přechod na menu, Přechod na obsah, Přechod na patičku
     
Přesah hlavičky – stopky

Testy motorických schopností

Skok do dálky z místa

  • Pomůcky

    měřící pásmo
  • Provedení

    ze stoje mírně rozkročného, špičky nohou těsně u odrazové čáry, nohy rovnoběžně provede TO skok daleký odrazem snožmo (povolený je podřep, hmitání a švih paží). Délku skoku měříme od odrazové čáry k místu dotyku bližší paty. Zácvik se neprovádí. Skok se opakuje třikrát, zaznamenává se nejlepší pokus, v celých centimetrech. Nezdařený pokus (TO při doskoku přepadla vzad) se ruší a nařizuje se nový. Nesmí být použity tretry, není povolena opora před odrazem a doskok musí být na stejně vysoký povrch, jako je úroveň odraziště.
  • Testujeme

    explozivní sílu dolních končetin
  • V tabulce 6 uvádíme obodované průměrné výkony chlapců a děvčat ve věku 10–20 let.
Body Výkon (cm)
Chlapci – věk Děvčata – věk
10 12 14 16 18–20 10 12 14 16 18–20
1 <120 <132 <148 <176 <183 <115 <126 <134 <142 <144
2 121–129 133–142 149–160 177–186 184–193 116–124 127–136 135–144 143–152 145–154
3 130–138 143–152 161–172 187–197 194–204 125–133 137–146 145–155 153–162 155–164
4 139–147 153–163 173–184 198–208 205–214 134–142 147–156 156–166 163–172 165–174
5 148–156 164–174 185–196 209–219 215–225 143–151 157–167 167–177 173–182 175–184
6 157–166 175–184 197–208 220–229 226–235 152–160 168–177 178–187 183–192 185–194
7 167–175 185–195 209–220 230–240 236–246 161–169 178–187 188–198 193–202 195–204
8 176–184 196–205 221–232 241–251 247–256 170–178 188–197 199–209 203–212 205–214
9 185–193 206–216 233–244 252–262 257–267 179–187 198–208 210–220 213–222 215–224
10 >194 >217 >245 >263 >268 >188 >209 >221 >223 >225
Tab. 6 Průměrné výkony chlapců a děvčat ve skoku do dálky z místa
Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D., Mgr. Jana Mrázková (autentizováno) |
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií Masarykovy univerzity |
Návrat na úvodní stránku webu, přístupnost |
Stránky Fakulty sportovních studií MU
| Technická spolupráce:
| Servisní středisko pro e-learning na MU
| Fakulta informatiky Masarykovy univerzity, 2012

Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.