upraveno podle DP P. Králové, 2002
Pokus i po přidání sodové vody probíhal velmi pomalu. Ani po týdnu kyslík, který produkoval vodní mor kanadský fotosyntézou, nevytlačil veškerou vodu ze zkumavky. Kyslíková bublina se ovšem zvětšila.
Pro potřeby školy je možné náhradní řešení: žáci mohou raději počítat kyslíkové bublinky, které se uvolňují ve zkumavce po dobu 15 minut a potom spočítat kolik kyslíkových bublinek rostlina vyprodukuje za 1 hod., 1 den...
Žáky je třeba upozornit na existenci vzduchový bublin, které jsou na stoncích a listech vodní rostliny. Počítají se pouze uvolněné bubliny kyslíku.
Po zavedení náhradního řešení, žáci pracovali úspěšně.
Zde je k nahlédnutí laboratorní list k tématu:
Pokud se nezobrazí prohlížeč s náhledem laboratorního listu, ale pouze prázdná oblast, je třeba nainstalovat FlashPlayer 10 nebo vyšší
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.