upraveno podle DP L. Hradilové, 2002
Věk | od 6. třídy |
Trvání | 60–90 minut |
Organizace | Práce ve skupinách po 4 žácích |
Pozorovat strašilku australskou a pakobylku indickou. Dokázat zařadit strašilku a pakobylku do zoologického systému. Vytvořit nákres strašilky či pakobylky s popisem vnější stavby těla. Zjistit, co je to mimeze. V literatuře vyhledat informace o způsobu života strašilek a pakobylek.
Strašilky a pakobylky chovají někteří žáci sami doma. Ti je mohou přinést do hodiny a sdělit něco o jejich chovu, způsobu života apod. ostatním žákům.
Strašilky a pakobylky lze pořídit v některých zverimexech, na burze hmyzu či od jiného chovatele. Většinou se jejich cena pohybuje okolo 20 Kč
Informace o jejich způsobu života, chovu apod. jsou uvedené také na:
http://www.mujweb.cz/veda/strasilka/index.htm
http://www.harpagon.cz/strasilky/ (Ing. Jaromír Zajíček – © 2001)
Pracovní list lze zařadit v průběhu celého školního roku.
Pracovní list jsem ověřovala v 9.ročníku. Z původně navržených 60 minut pro realizaci pracovního listu „Pozorování strašilek a pakobylek” se činnost prodloužila na 90 minut. Žáci měli řadu dotazů tykajících se chovu strašilek a pakobylek. Při vyplňování pracovního listu žáci pracovali s učebnicí přírodopisu (Černík, 1997), s předloženou literaturou a s texty http://www.mujweb.cz/veda/strasilka/index.htm. Žáci všem úkolů porozuměli. Pracovní list byl pro žáky přehledný. Tuto hodinu hodnotím z hlediska aktivity a zájmu žáků jako jednu z nejzajímavějších.
Zde je k nahlédnutí laboratorní list k tématu:
Pokud se nezobrazí prohlížeč s náhledem laboratorního listu, ale pouze prázdná oblast, je třeba nainstalovat FlashPlayer 10 nebo vyšší
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.