Otázky k zamyšlení

Zkuste si odpovědět na následující otázky. Pokud si nebudete odpovědí jisti, zkuste si ji vyhledat a znovu přečíst v příslušné pasáži této kapitoly.

  • Vymezte podrobně období mladšího školního věku. S čím souvisí hranice tohoto období?

  • Jak se proměňuje v průběhu mladšího školního období vnímání a porozumění plynutí času dítěte?

  • Co vystihuje Eriksonův pojem psychosexuální moratorium?

  • Jaký je rozdíl mezi školní zralostí a školní připraveností?

  • Jaké jsou výjimky ze Školského zákona týkající se nástupu povinné školní docházky?

  • Pokud dítěte narozené v červnu při zápise v kalendářním roce, kdy dosáhne šesti let věku, má problémy s výslovností hlásek CSZ, ČŠŽ, R, jaké další aspekty byste zvažovali a hodnotili vzhledem k nástupu dítěte do školy? Co byste doporučili rodičům dítěte?

  • Co by mělo zvládat dítě připravené na vstup do školy v oblasti sluchové percepce?