Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
Praktické informace k průběhu semestru a ukončení předmětu
Užitečné odkazy
Vyhledávání v informačních zdrojích Masarykovy univerzity
https://ezdroje.muni.czhttps://eds.p.ebscohost.com/eds/search/basic?vid=0&sid=897bec4c-24cd-4dcd-a5f8-16cc8cb7abeb%40redis
Vzdálený přístup k elektronickým zdrojům
https://ezdroje.muni.cz/vzdaleny_pristup/openvpn.phpJak citovat? Citační norma APA
https://pedagogika.phil.muni.cz/studium/citacni-norma-apaÚvodní strana seminárních prací
naleznete v dokumentech zde ve Studijních materiálech/Organizačních pokynech
https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2024/SPROC_PPS1/op/?fakulta=1441;obdobi=9084;predmet=1511396
Další užitečné informace
https://psychologie.ped.muni.cz/studium/seminarni-prace
Úvod, norma a pojetí jinakosti, vznik duševní nemoci a postižení
Zajímavé odkazy
Chvála,V., Skorunka, D. (2017).2Bio-psycho-sociální přístup nabízí větší porozumění. PSYCHIATRIE PRO PRAXI / Psychiatr. praxi 2017; 18(1): 42–46https://www.psychiatriepropraxi.cz/pdfs/psy/2017/01/09.pdf
OMBUDSMAN – Veřejný ochránce práv (2020). Jak mluvit a psát o lidech a s lidmi s postižením. https://www.ochrance.cz/uploads-import/CRPD/Doporuceni/6-2020_doporuceni_media.pdf
WHO https://www.who.int/health-topics/mental-health#tab=tab_1
Otestuj se - užitečné standardizované testy, které se běžně používají pro screening problémů v oblasti duševního zdraví
https://www.opatruj.se/otestujte-se
Tipy na články, brožury a metodiky nejen pro učitele/učitelky a rodiče
https://www.opatruj.se/multimedia#c978
Nápady k sebereflexi
Seznamte se se (svými) emocemi ...
Vědomí, vnímání, myšlení, paměť, pozornost a jejich poruchy
Inteligence, city, emoce, vůle, pudy a jejich poruchy
Postižení, jinakost, hendikep, vliv doby vzniku
Rodina dítěte s jinakostí, sourozenci
Nemoc jako psychologický problém, prožívání nemoci u dětí
je projev duševních pochodů v oblasti tělesné
- mechanismus vyjadřující nezpracované emoční prožitky prostřednictvím tělesných symptomů
- čl. využívá oblastí svého těla k odvedení psychického napětí, se kterým není schopen se vyrovnat
- typické projevy somatizace - chronické bolesti a únava, neurologické problémy, zažívací potíže či třeba nespavost
- typické pro dětský věk, běžné i dospělých
- všechny tělesné symptomy se projevují bez adekvátního organického patologického podkladu či mechanismu, který by je vysvětloval
- projevy obtěžující a nejsou pod volní a vědomou kontrolou - "nepředstírá nebo si příznaky nevyvolává"
Užitečné odkazy
https://www.nzip.cz/clanek/714-psychosomatika-poruchy-a-onemocneni