Průchod studijním plánem
PdF NTE2hp Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy
Název anglicky: Lower Secondary School Teacher Training in Technology and IT Education
navazující prezenční hlavní, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-TE2 Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy
navazující prezenční hlavní, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-TE2 Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahMagisterská státní zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a zkoušky z učitelské propedeutiky a tematických okruhů z jednotlivých předmětů technické a informační výchovy. Okruhy SZZ jsou uvedeny na webových stránkách katedry. Ústní zkouška z předmětů technické a informační výchovy je zaměřena na oborovou didaktiku.
Státní závěrečná zkouška z pedagogiky a psychologie je zkouškou způsobilosti, v níž student/ka prokazuje poznatky ze základních pedagogických a psychologických disciplín, propojuje je, začleňuje do teoretických souvislostí a vyvozuje z nich praktické implikace. Student/ka se na zkoušku připraví dle stanovených okruhů s oporou o odborné publikace (včetně výsledků pedagogického a psychologického výzkumu) a studentské portfolio (přípravy na vyučovací hodiny, videonahrávky, písemné sebereflexe, seminární práce, portfoliové úkoly atd.). Důraz je kladen na kritické uchopení poznatků, jejich vzájemné propojení, vztažení k dosavadní pedagogické zkušenosti studenta/studentky a k řešení pedagogicko-psychologických problémů ve výukové praxi. Zkouška z pedagogiky a psychologie je hodnocena jednou známkou. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíVyužití výukové opory automatického vedení vlaku ve výuce na základní škole – diplomová práce – Mgr. Martin Beneš – 2019
https://is.muni.cz/auth/th/gp4ys/
Realizace interiérového designu na 2.stupni ZŠ v rámci polytechnických výukových programů – diplomová práce – Mgr. Jitka Řehořová – 2020
https://is.muni.cz/auth/th/tjcyw/
Využití digitálních technologií ve výuce na základní škole – diplomová práce – Mgr. Patrik Ševčík – 2019
https://is.muni.cz/auth/th/a2cvl/
Výuka s využitím dřevěné stavebnice PEPA v technickém vzdělávání – Mgr. Petra Pavlusíková – 2021
https://is.muni.cz/auth/th/ui0nc/
Výuka 3D grafiky v prostředí základní školy – diplomová práce – Mgr. Petr Klimeš - 2020
https://is.muni.cz/auth/th/iw55n/
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika (20 kr.)
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6039 | Pedagogická psychologie | zk | 4 | 1 | Z |
PdF:SZ6042 | Školní pedagogika | zk | 2 | 1 | Z |
PdF:SZ6046 | Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele | k | 3 | 3 | Z |
PdF:SZ6061 | Seminář ke školní pedagogice | z | 2 | 1 | Z |
11 kreditů |
Povinně volitelné
Student během studia zapisuje jeden z nabízených předmětů.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6047 | Školský a školní management | z | 2 | 2 | P |
PdF:SZ6048 | Inkluzivní vzdělávání | z | 2 | 2 | P |
PdF:SZ6069 | Alternativní a inovativní pedagogika | z | 2 | 2 | P |
6 kreditů |
Cizí jazyk
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:JVp013 | Angličtina pro pedagogy - C | z | 3 | 1 | - |
PdF:JVp014 | Angličtina pro pedagogy - D | zk | 4 | 2 | - |
7 kreditů |
Oborová část (27 kr.)
Povinné předměty (P+PV 23 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:TI2002 | Tvorba www aplikací | z | 2 | 1 | P |
PdF:TI2007 | Databáze a informační systémy na ZŠ | z | 2 | 2 | P |
PdF:TI2011 | Didaktika – elektrotechnika a elektronika | zk | 5 | 3 | Z |
PdF:TI2012 | Konstruování a parametrické modelování | z | 2 | 3 | P |
PdF:TI2016 | Didaktika - exkurze | z | 2 | 4 | P |
PdF:TI2017 | Novinky ve vědě a technice | z | 2 | 4 | P |
PdF:TI2018 | Aplikace výpočetní techniky na ZŠ 2 | z | 2 | 4 | - |
PdF:TI2019 | Internacionalizace v technické a informační výchově | z | - | 4 | - |
17 kreditů |
Povinně-volitelné předměty
3 předměty za studium (6kr)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:TI2003 | Praktické činnosti na ZŠ (dřevo, kovy, plasty) | z | 2 | 1 | - |
PdF:TI2004 | Ekonomika v domácnosti a podnikání | z | 2 | 1 | - |
PdF:TI2005 | Interaktivita a e-learning ve vzdělávání | z | 2 | 1 | - |
PdF:TI2008 | Programování | z | 2 | 2 | - |
PdF:TI2009 | Technická zájmová činnost – stavba a programování robotů | z | 2 | 2 | - |
PdF:TI2010 | Počítačové sítě CCNA | z | 2 | 2 | - |
PdF:TI2013 | Provoz a údržba domácnosti | z | 2 | 3 | - |
PdF:TI2014 | Technická zájmová činnost – praktická elektronika | z | 2 | 3 | - |
PdF:TI2015 | Projektové vyučování | z | 2 | 3 | - |
18 kreditů |
Volitelné předměty (4 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:TI0001 | Praktické činnosti ve volnočasových aktivitách | k | 3 | - | - |
PdF:TI0003 | 3D tisk a 3D modelování ve vzdělávání | z | 2 | - | - |
PdF:TI0005 | Stavba a programování robotů pro ZŠ | z | 2 | - | - |
PdF:TI0007 | Elektronika hrou | z | 2 | - | - |
PdF:TI0008 | CAD konstruování | z | 3 | - | - |
PdF:TI0009 | Lidové tradice a řemesla v praktických činnostech | k | 3 | - | - |
PdF:TI0010 | Modelování a konstruování v technice | z | 2 | - | - |
17 kreditů |
Oborové didaktiky (10 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:TI2001 | Didaktika – dřevo, kovy | zk | 5 | 1 | Z |
PdF:TI2006 | Didaktika – informatika | zk | 5 | 2 | Z |
10 kreditů |
Praxe (7 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6040 | Učitelská praxe 1 | z | 2 | 1 | P |
PdF:SZ6041 | Seminář k učitelské praxi | z | 1 | 1 | P |
PdF:TI6002 | Učitelská praxe 2 | z | 2 | 2 | P |
PdF:TI6003 | Učitelská praxe 3 | z | 2 | 3 | P |
7 kreditů |
Diplomová práce (16 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:TI_DPp | Diplomová práce - Projekt | z | 4 | 2 | P |
PdF:TI_DP | Diplomová práce | z | 4 | 3 | P |
PdF:TI_DPd | Diplomová práce - Dokončení | z | 8 | 4 | P |
16 kreditů |