Průchod studijním plánem
PdF NAJ2Acp Lower Secondary School English Language Teacher Training
Název anglicky: Lower Secondary School English Language Teacher Training
navazující prezenční jednooborový, vyučovací jazyk: angličtina
Zahrnut v programu: PdF N-AJ2A Lower Secondary School English Language Teacher Training
navazující prezenční jednooborový, vyučovací jazyk: angličtina
Zahrnut v programu: PdF N-AJ2A Lower Secondary School English Language Teacher Training
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahIntegrovaná zkouška z pedagogiky, psychologie a didaktiky oboru je zkouškou způsobilosti, v níž student/ka prokazuje schopnost propojit a syntetizovat poznatky oborové didaktiky a základních pedagogických a psychologických disciplín a začlenit je do určitého teoretického výkladového rámce (či více rámců) při řešení konkrétních výukových situací.
Praktický rámec aplikace těchto poznatků představuje buď příprava na konkrétní hodinu, která byla odučena a písemná reflexe této hodiny (nebo videonahrávka vyučovací hodiny doplněná písemnou reflexí) a studentské portfolio (přípravy, seminární práce, portfoliové úkoly atd.). S těmito materiály studující pracuje při přípravě na ústní zkoušku.
Pro oblast pedagogiky si student se připraví na diskusi v uvedených okruzích tak, aby o nich mohl diskutovat s oporou o odborné publikace z oboru, výsledky pedagogického výzkumu a portfolio. Na příkladu vybraného příspěvku a studia odborného periodika uvede aktuálně řešená témata v pedagogických vědách.
Pro oblast didaktiky je důležité, aby student propojoval poznatky ze studia odborné literatury se svou dosavadní pedagogickou zkušeností, dokázal obojí kriticky zhodnotit a využít při formulaci vlastních přístupů k řešení oborově didaktické problematiky.
Hodnocení probíhá podle sady kritérií, které jsou studentům známy.
SZZ z anglického jazyka se skládá ze 2 složek: lingvistické a literární. V obou případech je součástí hodnocení i úroveň mluveného projevu studenta. Zkouška vychází z prostudované literatury a je odbornou diskuzí, během které studenti prokáží schopnost argumentace a konfrontace různých názorů a nastíní možnosti aplikace získaných poznatků a dovedností ve své pedagogické praxi.
Ústní zkouška z lingvistiky, která vychází ze studia odborné lingvisticky zaměřené literatury, prokazuje schopnosti studentů posoudit a představit názory odborníků, porovnat je s vlastními poznatky a zdůvodnit své postoje k dané tematice. Studenti povinně prostudují vybrané odborné publikace z vymezených oblastí lingvistiky (odpovídajících studovaným povinným předmětům lingvistického zaměření) a během odborné diskuse předvedou schopnost argumentace a konfrontace různých názorů a nastíní možnosti aplikace získaných poznatků ve své pedagogické praxi.
Další informace jsou dostupné na http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/current-students/ucitelstvi-pro-zs/state-exam-format/linguistics-necessary-publications.
Okruh 1 – Základní směry v obecné lingvistice. Základní lingvistické pojmy. Lingvistické disciplíny a přístupy k analýze jazyka. Diversifikace a vývoj anglického jazyka.
Okruh 2 – Lingvistické teorie a specifické analytické přístupy ke studiu jazykových jevů.
Okruh 3 – Základní charakteristika jednotlivých lingvistických disciplín z hlediska profese učitele anglického jazyka.
Při ústní zkoušce z literatury student prokáže schopnost kritické analýzy a nezávislé argumentace v rámci širšího teoretického zázemí na základě rozboru konkrétního literárního textu z období po r. 1945. Úkolem studenta je prezentovat původní, avšak odborně podložený argument na základě autonomní práce s textem a obhájit jej v následné diskusi, která dokládá studentovu čtenářskou a jazykovou erudici a schopnost aplikace, prohloubení, rozvíjení a propojování nabytých znalostí. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíThe influence of differentiated instruction on a learner's motivation and reading competence in English
archiv: https://is.muni.cz/auth/th/xabtp/
Studentka: Mgr. Masoumeh Ramezani, učo 515183, PdF N-ZS AJJA (abs.) (ukonč.)
Enhancing student engagement through incorporating primary sources in ESL classes
archiv https://is.muni.cz/auth/th/ffzwk/
Studentka: Mgr.Nga Tran Thi Quynh, BA, učo 515181, PdF N-ZS AJJA (abs.) (ukonč.)
The Republican and Democratic Party Presidential Primaries and Caucuses
archiv: http://is.muni.cz/th/411499/pedf_m/
Student: Mgr. Daniel Lawrence Schneiter, učo 411499, PdF N-ZS AJJA kombin. (abs.) (ukonč.)
Presenting Grammar Through Comparison and Contrast of Inductive and Deductive ways of Teaching
archiv: http://is.muni.cz/th/424207/pedf_m/
Studentka: Mgr. Nino Kukhaleishvili, učo 424207, PdF N-ZS AJJA (abs.) (ukonč.)
The Implementation of CLIL Approach in a Primary school - Case study
archiv: http://is.muni.cz/th/417082/pedf_m/
Studentka: Mgr. Reaksmey Bunry, učo 417082, PdF N-ZS AJJA (abs.) (ukonč.)
Teaching Listening in Mozambique
archiv: http://is.muni.cz/th/452888/pedf_m/
Student: Mgr. Felizardo Armando Muianga, učo 452888, PdF N-ZS AJJA (abs.) (ukonč.) --
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika (20 kr.)
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6061 | Seminář ke školní pedagogice | z | 2 | 1 | Z |
PdF:SZ6639 | Educational Psychology | zk | 4 | 1 | Z |
PdF:SZ6642 | School Education | zk | 2 | 2 | Z |
PdF:SZ6646 | Educational and Psychological Assessment in Teaching Practice | k | 3 | 3 | Z |
11 kreditů |
Povinně volitelné předměty
Student během studia zapisuje jeden z nabízených předmětů.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6647 | School Management | z | 2 | 2 | P |
PdF:SZ6648 | Inclusive Education | z | 2 | 2 | P |
PdF:SZ6669 | Alternative and Innovative Education | z | 2 | 2 | P |
6 kreditů |
Cizí jazyk
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:JVp033 | Němčina pro pedagogy - C | z | 3 | 1 | - |
PdF:JVp034 | Němčina pro pedagogy - D | zk | 4 | 2 | - |
7 kreditů |
Oborová část (53 kr.)
Povinné předměty (P+PV 53 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ3101 | Praktická a profesní angličtina 1 | k | 3 | 1 | P |
PdF:AJ3102 | Praktická a profesní angličtina 2 | zk | 4 | 2 | P |
PdF:AJ3201 | Lexikologie a lexikografie | zk | 4 | 1 | Z |
PdF:AJ3202 | Stylistika | zk | 4 | 2 | Z |
PdF:AJ3203 | Pragmatika | zk | 4 | 3 | Z |
PdF:AJ3204 | Akademické psaní | k | 3 | 2 | P |
PdF:AJ3301 | Současná britská literatura a společnost | zk | 5 | 1 | P |
PdF:AJ3302 | Současná americká literatura a společnost | zk | 5 | 2 | P |
PdF:AJ3303 | Literatura pro děti a mládež | zk | 5 | 3 | P |
37 kreditů |
Povinně-volitelné předměty
Studenti si zapisují povinně volitelné předměty v hodnotě 16 kreditů za studium.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ0102 | Intenzivní jazykový kurz | z | 2 | 3 | - |
PdF:AJ0208 | Akademické dovednosti: mluvení | z | 2 | 2 | - |
PdF:AJ0302 | Současné události v anglicky mluvících zemích | k | 3 | 3 | - |
PdF:AJ0310 | Vztahy mezi kulturami | z | 2 | 3 | - |
PdF:AJ0409 | Výuka dětí | k | 2 | 2 | - |
PdF:AJ5201 | Analýza konverzačního jazyka | k | 3 | 3 | - |
PdF:AJ5301 | Afroamerická historická zkušenost | k | 3 | 3 | - |
PdF:AJ5403 | Hry a aktivity pro výuku AJ | z | 3 | 3 | - |
PdF:AJ5410 | Videoweb | k | 3 | 2 | - |
PdF:AJ5501 | Primární zdroje ve výuce angličtiny 1 | z | 3 | 3 | - |
PdF:AJ5502 | Primární zdroje ve výuce angličtiny 2 | z | 3 | 2 | - |
29 kreditů |
Oborové didaktiky (17 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ3401 | Didaktika anglického jazyka 1A | z | 2 | 1 | Z |
PdF:AJ3402 | Didaktika anglického jazyka 1B | k | 3 | 2 | Z |
PdF:AJ3403 | Didaktika anglického jazyka 2A | zk | 4 | 3 | Z |
PdF:AJ3404 | Didaktika anglického jazyka 2B | k | 3 | 4 | Z |
PdF:AJ3405 | Literatura ve výuce AJ na ZŠ | k | 3 | 3 | P |
PdF:AJ3406 | Testování a hodnocení ve výuce anglického jazyka | z | 2 | 4 | P |
17 kreditů |
Praxe (14 kr.)
Předmět SZ6641 studenti absolvují dvakrát (v 1. a 2. semestru) a získají celkem 2 kredity.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6700 | Teaching Practice 1 | z | 4 | 1 | P |
PdF:SZ6641 | Seminar on Teaching Practice | z | 1*2 | 1 | P |
PdF:AJ6007 | Učitelská praxe 2 | z | 4 | 2 | P |
PdF:AJ6008 | Učitelská praxe 3 | z | 4 | 3 | P |
14 kreditů |
Diplomová práce (16 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ_DPp | Diplomová práce - Projekt | z | 4 | 2 | P |
PdF:AJ_DP | Diplomová práce | z | 4 | 3 | P |
PdF:AJ_DPd | Diplomová práce - Dokončení | z | 8 | 4 | P |
16 kreditů |