Průchod studijním plánem
PdF NAJ2Avk Lower Secondary School English Language Teacher Training
Název anglicky: Lower Secondary School English Language Teacher Training
navazující kombinovaný vedlejší, vyučovací jazyk: angličtina
Zahrnut v programu: PdF N-AJ2A Lower Secondary School English Language Teacher Training
navazující kombinovaný vedlejší, vyučovací jazyk: angličtina
Zahrnut v programu: PdF N-AJ2A Lower Secondary School English Language Teacher Training
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahSZZ z anglického jazyka se skládá ze 3 složek: lingvistické, literární a didaktické. Ve všech případech je součástí hodnocení i úroveň mluveného projevu studenta. Zkouška vychází z prostudované literatury a je odbornou diskuzí, během které studenti prokáží schopnost argumentace a konfrontace různých názorů a nastíní možnosti aplikace získaných poznatků a dovedností ve své pedagogické praxi.
Ústní zkouška z lingvistiky, která vychází ze studia odborné lingvisticky zaměřené literatury, prokazuje schopnosti studentů posoudit a představit názory odborníků, porovnat je s vlastními poznatky a zdůvodnit své postoje k dané tematice. Studenti povinně prostudují vybrané odborné publikace z vymezených oblastí lingvistiky (odpovídajících studovaným povinným předmětům lingvistického zaměření) a během odborné diskuse předvedou schopnost argumentace a konfrontace různých názorů a nastíní možnosti aplikace získaných poznatků ve své pedagogické praxi.
Další informace jsou dostupné na http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/current-students/ucitelstvi-pro-zs/state-exam-format/linguistics-necessary-publications.
Okruh 1 – Základní směry v obecné lingvistice. Základní lingvistické pojmy. Lingvistické disciplíny a přístupy k analýze jazyka. Diversifikace a vývoj anglického jazyka.
Okruh 2 – Lingvistické teorie a specifické analytické přístupy ke studiu jazykových jevů.
Okruh 3 – Základní charakteristika jednotlivých lingvistických disciplín z hlediska profese učitele anglického jazyka.
Při ústní zkoušce z literatury student prokáže schopnost kritické analýzy a nezávislé argumentace v rámci širšího teoretického zázemí na základě rozboru konkrétního literárního textu z období po r. 1945. Úkolem studenta je prezentovat původní, avšak odborně podložený argument na základě autonomní práce s textem a obhájit jej v následné diskusi, která dokládá studentovu čtenářskou a jazykovou erudici a schopnost aplikace, prohloubení, rozvíjení a propojování nabytých znalostí.
Zkouška z didaktiky vychází z tematických okruhů, které propojují teoretické znalosti studentů s jejich pedagogickou zkušeností. Studenti ke zkoušce povinně prostudují základní didaktickou literaturu (povinná literatura u všech didakticky orientovaných povinných předmětů) a předloží portfolio prokazující praktickou aplikaci teoretických poznatků i sebereflektivní kompetenci. U zkoušky jsou příklady materiálů z portfolia užívány k ilustrování diskutované problematiky. Velký důraz je kladen na propojování teorie a praxe. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíVe vedlejším studijním plánu se diplomová práce nepíše.
Doporučený průchod studijním plánem
Povinné předměty (P+PV 23 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ9101 | Praktická a profesní angličtina 1 | z | 2 | 1 | P |
PdF:AJ9102 | Praktická a profesní angličtina 2 | zk | 4 | 2 | P |
PdF:AJ9201 | Lexikologie | zk | 4 | 1 | P |
PdF:AJ9202 | Stylistika | zk | 4 | 2 | P |
PdF:AJ9301 | Současná britská literatura a společnost | k | 3 | 1 | P |
PdF:AJ9302 | Současná americká literatura a společnost | k | 3 | 2 | P |
PdF:AJ9303 | Literatura pro děti a mládež | k | 3 | 3 | P |
23 kreditů |
Oborové didaktiky (10 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ9401 | Didaktika anglického jazyka 1A | z | 2 | 1 | Z |
PdF:AJ9402 | Didaktika anglického jazyka 1B | z | 2 | 2 | Z |
PdF:AJ9403 | Didaktika anglického jazyka 2A | zk | 4 | 3 | Z |
PdF:AJ9404 | Didaktika anglického jazyka 2B | z | 2 | 4 | Z |
10 kreditů |
Praxe (7 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6695 | Teaching Practice 1 | z | 2 | 1 | P |
PdF:SZ6696 | Practice Reflection | z | 1 | 1 | P |
PdF:AJ6005 | Učitelská praxe 2 | z | 2 | 2 | P |
PdF:AJ6006 | Učitelská praxe 3 | z | 2 | 3 | P |
7 kreditů |