Průchod studijním plánem
FF FNNJUkJ Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy
Název anglicky: Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
navazující kombinovaný jednooborový, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: FF N-NJU_ Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy
navazující kombinovaný jednooborový, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: FF N-NJU_ Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahStátní závěrečná zkouška zahrnuje jak písemné tak ústní části. Formou testu jsou ověřovány znalosti obecné a speciální didaktiky a psychologie pro učitele. Klauzurní písemná práce představuje prezentaci zadaného odborného tématu didaktiky němčiny jako cizího jazyka, jazykovědy či literární vědy (při předchozím zveřejnění širšího seznamu potenciálních témat) a ověřuje praktické jazykové kompetence, znalosti odborné terminologie a odborného stylu i argumentační a prezentační schopnosti v písemné formě.
Ústní zkouška má podobu samostatné prezentace zadaného tématu po krátké přípravě a navazující rozpravy. Náplň zkoušky zahrnuje přehled o jednotlivých lingvistických disciplínách, literární teorii a dějinách literatury se zřetelem k didaktickému využití; samostatně je v ústní zkoušce zastoupena problematika didaktiky němčiny jako cizího jazyka. - Studijní povinnostiPovinnou součástí studia oboru jsou předměty společného pedagogicko-psychologického základu, dále předměty oborově didaktické, jakož i další oborově profilující předměty.
- Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíObhájené závěrečné práce jsou zveřejněny v online repozitáři: https://is.muni.cz/thesis/
Texte und Textverstehen im Fremdsprachenunterricht
Fachzeitschriften im Apothekenwesen. Ein deutsch-tschechischer Vergleich
Der Umgang mit kontroversen Themen im Deutschunterricht
Zum Einsatz von Bildern im DaF-Unterricht
Texte für Fremdsprachenunterricht (Niveau A1-A2)
Phänomen Übungsgrammatik
Namen der Ortschaften in der Umgebung der Stadt Neuhaus
Praktische Analyse der E-Mail-Korrespondenz der Firma Fränkische und ihre Relevanz im DaF Bereich
Doporučený průchod studijním plánem
Diplomová práce
Povinné předměty (P a PV více než 90kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
FF:NJK001 | Didaktika I | zk | 6 | 1 | Z |
FF:NJK002 | Didaktika II | zk | 6 | 2 | Z |
FF:NJK003 | Didaktika III | zk | 4 | - | - |
FF:NJK007 | Didaktická dílna - jazyk | k | 6 | 3 | Z |
FF:NJK008 | Didaktická dílna - literatura | k | 6 | 4 | P |
FF:NJUPP01J | Náslechová praxe | k | 6 | 2 | P |
FF:NJUPP02J | Pedagogická praxe I | k | 6 | 3 | P |
FF:NJUPP03J | Pedagogická praxe II | k | 6 | 4 | P |
FF:NJURS01J | Reflexe náslechové praxe | k | 2 | 2 | P |
FF:NJURS02J | Reflektivní seminář I | k | 2 | 3 | P |
FF:NJURS03J | Reflektivní seminář II | k | 2 | 4 | P |
52 kreditů |
Pedagogicko-psychologický základ
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
FF:SUK001 | Psychologie pro učitele I | zk | 4 | 1 | Z |
FF:SUK002 | Školní pedagogika | zk | 4 | 1 | Z |
FF:SUK003 | Školní didaktika | zk | 4 | 2 | Z |
FF:SUK004 | Psychologie pro učitele II | zk | 4 | 2 | Z |
FF:SUK005 | Speciální pedagogika a pedagogická diagnostika | zk | 4 | 1 | Z |
FF:SUK006 | Kompendium pro učitele | zk | 4 | 2 | - |
24 kreditů |
Povinně volitelné
Alespoň 6 předmětů
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
FF:NJII_3515A | Textová lingvistika | k | 5 | - | - |
FF:NJK10 | Německé divadlo ve 20. století | k | 5 | - | - |
FF:NJK11 | Procvičovací gramatiky | k | 4 | - | - |
FF:NJK12 | Čtenářství pro učitelský program | k | 4 | - | - |
FF:NJK1821 | Německá syntax | k | 5 | - | - |
FF:NJK184 | Německá slovotvorba - didaktický seminář | k | 4 | - | - |
FF:NJK25 | Určující metodologické a praktické tendence výuky literatury - didaktický seminář | k | 5 | - | - |
FF:NJK255 | Literární seminář - určující tendence literatury | k | 5 | - | - |
FF:NJK42 | Literární témata a motivy | k | 5 | - | - |
FF:NJK760 | Rétorická cvičení | k | 4 | - | - |
46 kreditů |